Öppna kategorin

Röjning Pris?

19 inlägg 12394 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Röjning Pris

mooos73  
#299838
SkogsGotte skrev:Skulle även ha varit intressant om det fanns bilder från när beståndet var oröjt.

Ganska saftigt pris måste jag dock medge! Speciellt om det enbart var 2,5-3 meter högt...



Dyraste röjnigen vi har utfört har legat på drygt 4500 kr + moms, då var det extremt brant och en ca 5 meter hög vägg av löv.

4500 kr/ha skulle jag vilja påstå är normal kostnad för ungskogsröjning i mellansverige/södra norrland. Underväxtröjning 1500-2000 kr/ha.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Röjning

surjämten  
#299847 Spontant låter det dyrt.
Men, SCA har ett område,granne med mig, som är det värsta jag någonsin sett. 35-årig djungel där allt grövre björk nu tar upp kampen mot den en gång planterade tallen. Såg det ut som där kan jag förstå priset.

Avatar Fallback

Re: Röjning

Aberg  
#299854 Skiftet ligger även nära vägen 100 till 200m från bilväg, så det är inte långt att gå

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjning

jannee  
#299863 Timdebiteringen är nog inte så mycket att orda om. Personligen tycker jag 350kr/tim låter lite magstarkt men de som röjer ska också leva.
Stiftet här nere i södra Småland har några letter som röjer och de debiterar endast 300, dessutom är de rent makalösa på att jobba - röjsågarna går mer eller mindre i ett från 6.55 till 16.00 varje dag - fattar inte hur de bara orkar. Annars ligger timdebiteringen i spannet 330- 350kr/tim.
Är det ALDRIG tidigare röjt + lite småsurt kan det ta en evinnerlig tid - synden straffar sig själv.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).