Skogsnyheter

Sveaskog redovisar sina naturvårdsskogar

8 inlägg 4108 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sveaskog redovisar sina naturvårdsskogar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Sveaskog redovisar sina naturvårdsskogar

isteskog  
#299827 Vänta ska ni få se att miljörörelsen kommer kritisera Sveaskog för att dom inte har avsatt mer skog!
Mycket vill ha mer..... :roll:

Användarvisningsbild

Re: Sveaskog redovisar "sina" ???

rokon  
#299836
Niking skrev:http://www.sveaskog.se/press-och-nyheter/nyheter-och-pressmeddelanden/2014/sveaskog-redovisar-fakta-om-sina-naturvardsskogar/
/Niklas


Har redan kunnat se att de inte klarar av att redovisa vad som är mitt och ditt i sitt skogsinnehav, och då talar vi om hela områden på exempelvis 11 ha och detta är bara en del av felen, totalt felaktiga fastighetsgränser mot mitt skifte. Nä denna karta är ett missfoster. Skärpning Sveaskog!

Avatar Fallback

Re: Sveaskog redovisar sina naturvårdsskogar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299839 "Vi kan inte garantera att Sveaskogs markinnehav visas 100 % korrekt på grund av de markaffärer vi genomför. Det kan vara en viss fördröjning innan sålda markobjekt registrerats av lantmäteriet och därmed ajourhållits i våra databaser. "

Var det länge sedan du köpte av Sveaskog?

Användarvisningsbild

Re: Sveaskog redovisar "sina" ???

rokon  
#299850
Mangan skrev:"Vi kan inte garantera att Sveaskogs markinnehav visas 100 % korrekt på grund av de markaffärer vi genomför. Det kan vara en viss fördröjning innan sålda markobjekt registrerats av lantmäteriet och därmed ajourhållits i våra databaser. "

Var det länge sedan du köpte av Sveaskog?


Köpet genomfördes hösten 2009 dvs för 5 år sedan, lagfart erhölls i början av 2010. Men stordelen av marken redovisas som ej Sveaskogsmark nu i denna karta men en del av deras nuvarande mark redovisas ej som deras, ja gränsen redovisas hip som happ, ungefär som en planerare har gått till fots och försökt hitta gränserna med påslagen gps. Inte alls de fina raka och upphuggna linjegator som lantmäteriet har satt ut och jag huggit upp. Delar av skiftet bland annat 3 bestånd på 11ha, 5,8ha och 2,9 ha redovisas som sveaskogsmark. Det finns ett verktyg i denna karta där man kan klicka i att Sveaskogs markgränser skall visas och då syns felen tydligt. För att inte nämna allt tjafs som de påstår på kartan om mark de ej förfogar över.
Senast redigerad av rokon fre 21 nov 2014, 11:26, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Sveaskog redovisar sina naturvårdsskogar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299851 6-årig strövskog? Tja, man kanske kan kryssa mellan granplantorna... ;)

Användarvisningsbild

Re: Sveaskog redovisar "sina"

rokon  
#299852
Mangan skrev:6-årig strövskog? Tja, man kanske kan kryssa mellan granplantorna... ;)

Var in och tog bort den meningen, men var tvungen att starta om datorn och göra om manövern då din komentar han dyka upp ströva i sin sexåriga plantering gäller ej min del av samma hygge (nu 12 årigt). Även om jag tycker min del är fantastiskt fin att gå och beskåda. Ett gott exempel på var vår nu gällande skogspolitik som i stort har rått sedan hygget togs upp kan ge för positiva värden.

Användarvisningsbild

Re: Sveaskog redovisar sina naturvårdsskogar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299962
Niking skrev:http://www.sveaskog.se/press-och-nyheter/nyheter-och-pressmeddelanden/2014/sveaskog-redovisar-fakta-om-sina-naturvardsskogar/
/Niklas


Se även not om detta i Hermans blogg http://hermansundqvist.wordpress.com/20 ... da-skogen/
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).