Skogsvagn (Huggarvagnar)

Entreprenad verksamhet med skogskärra?

18 inlägg 10105 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Entreprenad verksamhet med skogskärra?

Fredrik Reuter  
#299385
Mangan skrev:Kostar skotning bara 55:/m3fub i gallring? Totalt brukar det bli dryga 200:-/m3fub för mig, är det skördarn som kostar så mycket?


Hej,
Ett litet sidostick, men för att klargöra: ja, skördaren är dyrare och det stiger ju klenare träd det är. Trädens storlek påverkar normalt sett inte skotarpriset.

FTG
Avatar Fallback

Re: Entreprenad verksamhet med skogskärra?

aggesund  
#299410
Carlfritidshuggare skrev:Var i Västra Götaland finns du? Närheten av Skara? Transport av sådant som jag huggit på tomten ät ett bekymmer. Dyrt med lastbil och vartefter kommer dessutom träden allt längre från vägen.


Strax utanför Lidköping imot Grästorp! Vart i Skara befinner du dig och vart vill du ha träden transporterat?

   TS
Avatar Fallback

Re: Entreprenad verksamhet med skogskärra?

Carlfritidshuggare  
#299475
aggesund skrev:
Carlfritidshuggare skrev:Var i Västra Götaland finns du? Närheten av Skara? Transport av sådant som jag huggit på tomten ät ett bekymmer. Dyrt med lastbil och vartefter kommer dessutom träden allt längre från vägen.


Strax utanför Lidköping imot Grästorp! Vart i Skara befinner du dig och vart vill du ha träden transporterat?


Har skickat ett pm till dig.

/Carl

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).