Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Bandsats tatou 4s på yamaha

6 inlägg 4191 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bandsats tatou 4s på yamaha

kasken  
#299064 Behöver hjälp med hur mkt högre yamaha grizzly 700 -14 blir med tatou 4s bandsats. Bandsats beställd men på väg att köpa släp med kåpa nu, och är rädd att det inte är tillräckligt högt. Hoppas någon hjälper mig hur hög tatou banden är från marken till centrum hjulnav.



   TS
Avatar Fallback

Re: Bandsats tatou 4s på yamaha

roa  
#299083 Ställ frågor på atv forum så får du fler träffar / roa

Avatar Fallback

Re: Bandsats tatou 4s på yamaha

kasken  
#299085 Har lagt ut där med, men inte fått något svar än!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bandsats tatou 4s på yamaha

anersimyra  
#299116
kasken skrev:Behöver hjälp med hur mkt högre yamaha grizzly 700 -14 blir med tatou 4s bandsats. Bandsats beställd men på väg att köpa släp med kåpa nu, och är rädd att det inte är tillräckligt högt. Hoppas någon hjälper mig hur hög tatou banden är från marken till centrum hjulnav.
Höjden blir nog inga problem, den blir nog likvärdig med 27" hjul, längden på ekipaget blir däremot betydligt längre.. :surp:

Avatar Fallback

Re: Bandsats tatou 4s på yamaha

kasken  
#299119 Ok, har fått för mig att dom blev högre med band, men det kanske inte är så mycket!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bandsats tatou 4s på yamaha

svampbob  
#299131 Den blir helt klart högre. Jag märker det på stödbenen på vagnen att dom inte går ner lika bra. Jag har inte mätt men gissar på 5-10 cm höjning.

Nu vill jag ha vinter så att jag får skruva dit banden :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).