Före och efter jobbet

Varmt

25 inlĂ€gg 7070 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Varmt

Mowi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29881 Uch vad varmt det Ă€r 😡 kan ju inte göra nĂ„got ting försökte röja men det Ă€r för varmt högg nĂ„gra baggatrĂ€d alldeles för varmt vad ska man hitta pĂ„ igentligen nĂ€r det narmar sig 30C



   TS
Elmia
Avatar Fallback
John.S  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29883 HÄlller med till fullo, allting försvinner med vÀrmen, matlust, arbetsvilja o allt :? Men kvÀllarna e ju fan de bÀsta 8) GÄ ute te 11 i bara t-shirt, det Àr grejer de. :wink:

AnvÀndarvisningsbild
Mowi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29884 ja det Àr bara te o gÄ upp vid 4 och arbeta te 8 sen ut igen vid 20 00

   TS
AnvÀndarvisningsbild
Skogshuggarn  
#29885 HÀr i norr sÄ Àr det ljust dygnet runt just nu, sÄ jag brukar bla skogsröja pÄ nÀtterna nÀr det Àr som varmast.
Förra sommaren lagade man sig ivÀg kring 19 blecket, och sedan körde man pÄ till ca 01:00.
Efter 22 och framÄt sÄ brukar det bli riktigt behagligt att jobba.
Det gÄr naturligtvis inte att hÄlla pÄ med detta veckor i strÀck utan att rucka pÄ dygnet, men nÄgot pass i veckan kan man ju köra.

Avatar Fallback
Lantisen  
#29887 IgĂ„r gjorde jag min förmodligen bĂ€sta investering denna sommar nĂ€r en AC inhandlades! Äntligen sĂ„ slipper man ha en maxtemperatur pĂ„ övervĂ„ningen som förra sommaren lĂ„g pĂ„ +36C 😡

AnvÀndarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29889
John.S skrev:HÄlller med till fullo, allting försvinner med vÀrmen, matlust, arbetsvilja o allt :? Men kvÀllarna e ju fan de bÀsta 8) GÄ ute te 11 i bara t-shirt, det Àr grejer de. :wink:


men du fÄr vÀl allt ha byxor eller shorts pÄ dig...... :wink: kan ju inte gÄ med bara t-shirt och inget mer... hehe

Avatar Fallback
getost91  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29891 Àr det nÄgon som tror pÄ att det blir varmare pÄ moder jord, eller Àr denna högsommarvÀrme bara tillfÀllig.?

Avatar Fallback
MĂ„nstorpan  
#29894 tempraturen har alltid gÄtt i cykler hÀr pÄ moder jord, menar finns ju en anledning te att Grönland heter Grönland ju....

AnvÀndarvisningsbild
Mowi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29923 Jag tror bara det Àr en period med varmt nu. Om nÄgra veckor kommer det nog regn.

   TS
Avatar Fallback
John.S  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29934
Henrik K skrev:
John.S skrev:HÄlller med till fullo, allting försvinner med vÀrmen, matlust, arbetsvilja o allt :? Men kvÀllarna e ju fan de bÀsta 8) GÄ ute te 11 i bara t-shirt, det Àr grejer de. :wink:


men du fÄr vÀl allt ha byxor eller shorts pÄ dig...... :wink: kan ju inte gÄ med bara t-shirt och inget mer... hehe


Haha mja de spelar knappt nÄn roll nÀr man bor pÄ landet :wink: men jag glömde den lilla detaljen i meningen :wink:

AnvÀndarvisningsbild

Re: Varmt

Niking  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29976
Mowi skrev:Uch vad varmt det Ă€r 😡 kan ju inte göra nĂ„got ting försökte röja men det Ă€r för varmt högg nĂ„gra baggatrĂ€d alldeles för varmt vad ska man hitta pĂ„ igentligen nĂ€r det narmar sig 30C


Har du nÄgot lÀmpligt verkstadsprojekt eller liknande? I farsans ouppvÀrmda men vÀlisolerade verkstad Àr det i allafall en behaglig temperatur.
/Niklas

AnvÀndarvisningsbild
Mowi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29996 Nej inga varkstads objekt. Jag hoppas pĂ„ regn nu jag har satt 5000 plantor jag vill inte att dom torkar. Och baggen trivs bra nu 😡

   TS
AnvÀndarvisningsbild
Mange  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29998 HÀr i södern luftar det lite sÄ det Àr inte alls obehagligt.

RĂ€tt lagom faktiskt!

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#29999
Skogshuggarn skrev:HÀr i norr sÄ Àr det ljust dygnet runt just nu, sÄ jag brukar bla skogsröja pÄ nÀtterna nÀr det Àr som varmast.
Förra sommaren lagade man sig ivÀg kring 19 blecket, och sedan körde man pÄ till ca 01:00.
Efter 22 och framÄt sÄ brukar det bli riktigt behagligt att jobba.
Det gÄr naturligtvis inte att hÄlla pÄ med detta veckor i strÀck utan att rucka pÄ dygnet, men nÄgot pass i veckan kan man ju köra.


Gjorde likadant förra sommaren i ett bestÄnd en km bakom huset. Nyligt undrade grannen lite försynt om det skulle bli nattröjning Àven i Är..
En öppen ljuddÀmpare hörs tydligen lÀngre Àn man kan tro!

/Nisse

AnvÀndarvisningsbild
halvproffs  
#30000 Lugn,snart Àr det midsommar och dÄ blir det dÄligt vÀder, sÀkert som amen i kyrkan.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).