Små skogsmaskiner och övriga maskiner

minilastare, funker det i terräng ??

83 inlägg 51714 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298039
Henrik Petersen skrev:Jaha. Men det är ju for att det inte rigtigt händer nåt. Lutar fortfarande åt att vi köper den där Silverstone 254. Det är lite fix med den, så vi får den till ett bra pris :grin: . Kruxet är att den står så långt borta.

Henrik

Aj då, jag tänker mest på vagnstackarn som får stå oanvänd det är han inte van vid när det är huggsäsong. :wink:
Hoppas det löser sig med traktorn.

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Blivande snickare  
#298148 Äh, var en man. Hjula hem den! :grin: ;) :lol:

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#298184 Hmmmmmmmm. tål att tänkes på. Den gör ju nästan 40km/h, fast som jag sa, det finns lite fix och det är bla. styrningen som är reelt glapp. Nää tror fan vi löser det på annat sätt :lol: .

Henrik

   TS
Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#298840 Aj då, jag tänker mest på vagnstackarn som får stå oanvänd det är han inte van vid när det är huggsäsong. :wink:
Hoppas det löser sig med traktorn.[/quote]

Hej
Nu är det ju inte huggssäsong här än. Jag har ju ingen skog. Ska ha ekipaget till att hålla ordning i naturbetesmarker och till att ta ved. Så det är ingen brådska än, fast visst vore det bra att få hem traktorn så man kan göra den iordning. Det är ju bla. en hel del hydraulik som ska fixas.

Henrik

   TS
Användarvisningsbild

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298900
Henrik Petersen skrev: Det är ju bla. en hel del hydraulik som ska fixas.

Henrik

Jo det kan nog bli en utmaning, vet du om det är dubbla pumpar på traktorn?

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#299220
Mikael skrev:
Henrik Petersen skrev: Det är ju bla. en hel del hydraulik som ska fixas.

Henrik

Jo det kan nog bli en utmaning, vet du om det är dubbla pumpar på traktorn?


Nej, vet faktisk inte. Den ska ge ca. 30L/min och tror det var 160bar. Den har bara 1 enkelt uttag, så det blir att få till en retur och ett xtra ventilpaket till vagnen. Du råkar inte ha en bild på hur du hadde det kopplat på din traktor??.

Henrik

   TS
Användarvisningsbild

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#299230
Henrik Petersen skrev:
Nej, vet faktisk inte. Den ska ge ca. 30L/min och tror det var 160bar. Den har bara 1 enkelt uttag, så det blir att få till en retur och ett xtra ventilpaket till vagnen. Du råkar inte ha en bild på hur du hadde det kopplat på din traktor??.

Henrik

Det är nog sämre med bilder är jag rädd.
Det skulle kunna vara ett 3-spaks paket som tål att det är tryck kopplad från returen före paketet till kranen.
Driften behöver nog fri retur egentligen så jag vet inte om det funkar.
På min traktor var det 3 paket ett till driften och rullar upp-ner, ett paket var till vagnsstyrningen och ett var till kranen.

Avatar Fallback

Re: minilastare, funker det i terräng ??

Henrik Petersen  
#299539 Jag har pratat med weimer (tänkte köpa grejorna där), 3 spakspaket med serienippel till kranpaketet oce en fri retur till båda paketen ska funka. Tänkta åka upp till dom när det blir dax, då blir det nok rätt.

Henrik

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).