Skotare

John Deere´s E modeller (Bild på E modell på sid 4)

96 inlägg 35275 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ponsse  
#29705 http://www.e-series.fi/en/front-page.html


där kan ni kolla på JD:s nya skotar/skördar moddeller ;)

Rottne skotare
Avatar Fallback
Månstorpan  
#29713 Me LIKE!!! :D :D :D

Avatar Fallback
Martin_h_83  
#29725 ja det där blir nog en succe, spec skotarn :D

Användarvisningsbild
Valmet860.1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29735 Tror verkligen skotaren kommer va rar att åka :roll:

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29745 Mjoo,men är lite fundersam på vibrationsdämpningen på hytten,speciellt när man rasar sidvägen av en sten.Åtminstone måste det vara bättre gjort än D-snurrhytterna för där hinner inte systemet med när man kör fort i dålig terräng,där tror jag mera på Rottnes dämpsystem.Men ska bli kul å testa :D
Ska också bli kul å se när dom sätter den här hytten på 810-an :shock:

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29816 Hörde av en försäljare som varit i finland och tittat på dem nya hytterna.
Han var riktigt nöjd, men det är väl alltid försäljare.

Om jag förstod det rätt skulle det komma en 1010E, 1510E, 1910E och sen en ny skördare mellan 1070 och 1270 (1170?). Alla med samma hytt.
Vet dock inte om skotarna skulle ersätta några av dem gammla modellerna, men däremot skulle väl alla få samma hytterna även dem "gammla" modellerna.

Nån som hört nått annat? Synd att jag missar nolia i år, känns som det finns mycket att se där i år!

Avatar Fallback
Månstorpan  
#29845 hörde häromdan att dom även skulle släppa nya aggregat med, 6 nya modeller skulle de bli på dom..

Avatar Fallback
Agge_84  
#29872
Johan_84 skrev:Hörde av en försäljare som varit i finland och tittat på dem nya hytterna.
Han var riktigt nöjd, men det är väl alltid försäljare.

Om jag förstod det rätt skulle det komma en 1010E, 1510E, 1910E och sen en ny skördare mellan 1070 och 1270 (1170?). Alla med samma hytt.
Vet dock inte om skotarna skulle ersätta några av dem gammla modellerna, men däremot skulle väl alla få samma hytterna även dem "gammla" modellerna.

Nån som hört nått annat? Synd att jag missar nolia i år, känns som det finns mycket att se där i år!




Vad jag har hört så ska det komma en serie skotare 810 1110 1210 1510 och 1910 ska bli jävligt intressant att se dom i verkligheten o även o testa på en

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29995 Pratade med våran deeresäljare i dag och ersättaren till 1710 som väl då blir 1910 är lovad leverans from.januari -09,prishöjning i dagsläget ca.8% om man jämför 1510 med 1410
Nivelleringsautomatiken är helt annorlunda gjord jämfört med D-hytterna,snabbare och mjukare så iväg med er till Nolia och testa :D

Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29997 hörde nå om att det skulle sitta bromsar på hyttsvängen för att förhindra att svängkransen ska bli glapp.Kanse vore nått för valmet att ta efter. :wink:

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#30250 Hej,
Lite mer info:

http://www.atl.nu/Article.jsp?article=47258

Kanske inget direkt nytt, men men...

Avatar Fallback
Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30525 1510an gick imponerande mjukt och fint måste jag säga. Helt klart ett steg i rätt riktning.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30562 Såg verkligen ut att ta upp en hel del stötar när de körde med den. Sen så var den näst intill knäpp tyst inne i hytten enligt en kompis sim åkte med. Hörde att john deere folket slog vad om hur många mil de körde unde mässan med 1510an. Hade gissat på 20 mil. Den gick ju verkligen fram och tillbaka med folk som ville åka med hela tiden.
Senast redigerad av Engstrand sön 15 jun 2008, 09:55, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback
eliasson  
#30569 Tyckte att dom hade gjort hytten onödigt trång. Visserligen sitter man ju där man sitter och behöver aldrig snurra stolen men jag tyckte ändå att det kändes trångt när man kom in.
Annars tror jag dom har satsat på ett vinnande koncept, bara det är driftsäkert och inte börjar krångla om några tusen timmar. Men dom har ju haft systemet på skördaren så länge att dom borde veta vad dom sysslar med.

Avatar Fallback
Apelsinkungen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30600 Vart besviken faktiskt på dom nya. dom säger ju att det skulle vara mer volym i den här hytten men den extra volymen verkar ju vara bakåt. skulle ha gjort den några deci längre.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).