Skogsnyheter

Ministerns skogskojor

23 inlägg 11743 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ministerns skogskojor

elis  
#298419 "Dessutom måste byggnaden behövas för att driva näringsverksamheten, och utformning och inredning ska vara anpassade till verksamhetens krav. Den kan inredas för tillfällig vila, men inte för övernattning med pentry och toa eller för"

Pentry och toa behövs väl vare sig man övernattar lr ej. Undrar hur dessa byggregler går ihop med arbetsmiljöverkets? Nog måste väl en skogsbrukare få äta och skita på arbetet, latringropar tillåts inte då de kan skada grundvattnet så samma gäller väl för "mosslyftning"?

Elmia
Avatar Fallback

Re: Ministerns skogskojor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298420 Håller med dig, elis. Det är därför jag inte tror hon riktigt vet vad hon pratar om. Toa och pentry finns väl på varenda arbetsplats nuförtiden.

Användarvisningsbild

Re: Ministerns skogskojor

Skogshuggarn  
#298430 Om jag har en anställd då, oavsett anställningstid?.
Då jä-lar gäller det nog att följa amv direktiv till punkt och pricka med toa, matlagningsmöjligheter, osv.

De som börjat rota i detta verkar inte ha fullt grepp om läget ("sensationsjournalistik).

Avatar Fallback

Re: Ministerns skogskojor

Blivande snickare  
#298448 Snarare sensationellbristpåbättrejurnalistik :wink:

Användarvisningsbild

Re: Ministerns skogskojor

Kse  
#298464
elis skrev:"Dessutom måste byggnaden behövas för att driva näringsverksamheten, och utformning och inredning ska vara anpassade till verksamhetens krav. Den kan inredas för tillfällig vila, men inte för övernattning med pentry och toa eller för"

Pentry och toa behövs väl vare sig man övernattar lr ej. Undrar hur dessa byggregler går ihop med arbetsmiljöverkets? Nog måste väl en skogsbrukare få äta och skita på arbetet, latringropar tillåts inte då de kan skada grundvattnet så samma gäller väl för "mosslyftning"?

Vadå, får man inte skita i skogen nuförtiden?

Avatar Fallback

Re: Ministerns skogskojor

elis  
#298468
Kse skrev:
elis skrev:"Dessutom måste byggnaden behövas för att driva näringsverksamheten, och utformning och inredning ska vara anpassade till verksamhetens krav. Den kan inredas för tillfällig vila, men inte för övernattning med pentry och toa eller för"

Pentry och toa behövs väl vare sig man övernattar lr ej. Undrar hur dessa byggregler går ihop med arbetsmiljöverkets? Nog måste väl en skogsbrukare få äta och skita på arbetet, latringropar tillåts inte då de kan skada grundvattnet så samma gäller väl för "mosslyftning"?

Vadå, får man inte skita i skogen nuförtiden?


Läste på boverkets hemsida att även dass kräver bygglov och att dass med ordnat omhändertagande krävs då latringrop ej är tillåten. Därav slöt jag mig till att daglig tömning under tuva borde vara otillåten också, samma problem liksom. 8)

Avatar Fallback

Re: Ministerns skogskojor

tallen100  
#298471 Undrar hur länge älgarna får skita i skogen :???:

Användarvisningsbild

Re: Ministerns skogskojor

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298497
tallen100 skrev:Undrar hur länge älgarna får skita i skogen :???:


Vilken utmärkt anledning till ökad avskjutning. :lol:
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).