Skogsröjning

Sista trakten klar :)

7 inlägg 5795 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sista trakten klar :)

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298346 Jahapp, då har man betat av årets röjtrakter, på de 147ha vi röjt har vi gjort av med 665 liter Aspen, varit förhållandevis lättröjt med andra ord.

Det här kan ha varit sista trakten för mig, har blivit mer och mer av andra uppdrag och allt mindre tid till röjning de senaste åren och eftersom det är så tidskrävande så får röjningen stå tillbaka under 2015 medan jag gör annat.

Kan hända att jag röjer lite åt privatkunder om abstinensen blir för svår, har ju hållit på i 10 år nu :mrgreen:



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Sista trakten klar :)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298358 Vad är "annat" om man får fråga?

Användarvisningsbild

Re: Sista trakten klar :)

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298361 Ja du, det vet jag inte än, det visar sig tids nog.

De syltburkar jag i år haft fingrarna i förutom röjning är trädfällning (i stadsmiljö), beskärning och service/rep av småmaskiner så antingen ökar jag på nåt av dessa eller styr in på något helt nytt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sista trakten klar :)

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298385 låter onekligen som trevliga röjningar när det går betydligt mindre än en femliters dunk per ha :)

själv har vi idagsläget enbart kvar jobb i 1,5 vecka... sen verkar tyvärr säsongen ta slut :/ om nu inget mer dyker upp...

Användarvisningsbild

Re: Sista trakten klar :)

Fredrik Reuter  
#298391 Häftigt med en sammanfattning. Man får lite perspektiv. Även om det är lätt röjning då går det åt soppa. Vad ligger literpriset på Aspen på nu?

Jag hoppas annars att du hittar på något av det du trivs bäst med. Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Sista trakten klar :)

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298488
SkogsGotte skrev:låter onekligen som trevliga röjningar när det går betydligt mindre än en femliters dunk per ha :)

själv har vi idagsläget enbart kvar jobb i 1,5 vecka... sen verkar tyvärr säsongen ta slut :/ om nu inget mer dyker upp...



Ja, jag har ju haft möjligheten att välja vilka uppdrag jag vill ta i år eftersom vi bara har varit två st som dessutom röjt på deltid, så det är lite lägre antal tankar per hektar än normalt. Årets värsta trakter har det gått åt lite drygt 7 liter per ha på...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sista trakten klar :)

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#341430 Blev inte riktigt de sista trakterna för mig ifjol, har smygröjt lite i år också, men det blir inte mer än 10-15ha. Är på en slutröjning nu som jag gjorde första röjningen på 2007, roligt när man får göra samma trakter igen.

Är väl som man säger att har man väl jobbat in sig i skogen så är det svårt att göra nåt annat sen. Så vi får se vart det här leder, blir inte röjning på heltid iaf pga axelproblem men det finns ju annat inom branchen.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).