Arbetskläder för skogen

Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

163 inlägg 95561 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298055
Mikael skrev:Fick en katalog idag så dom kanske struntar i personnummer till det nu iallafall. :smile:


Fick en jag med.

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

JensSkoog  
#298056 Har beställd den hit till Norge. Väntar i spänning 8)

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

sundelius  
#298060 Fick en idag jag med. Tycker det såg intressant ut

Avatar Fallback

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

axwell  
#298099
Vedmaskin skrev:Fick en jag med.


Samma här, har tidigare fått något i mindre format, nu var det runt 400 till 500 sidors katalog.

Ingen hänvisning till adresskällan, skulle vara intressant att veta :| :?:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298101
axwell skrev:
Vedmaskin skrev:Fick en jag med.


Samma här, har tidigare fått något i mindre format, nu var det runt 400 till 500 sidors katalog.

Ingen hänvisning till adresskällan, skulle vara intressant att veta :| :?:


Funderade också var dom har snokat reda på adressen.

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#298102 Fick en jag med, ingen adresskälla., De kanske letat skogstjänster på Eniro?

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#298103 De var riktigt snabba att leverera, tyvärr direkt till dörren när ingen var hemma. Nu får jag i stället hämta på utlämning om ett par dagar.

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#298811 4700 :- inklusive moms för två blusar och dito byxor av KWF sortimentet måste anses vara ett fynd. Byxorna är helt klart välbyggda med bra passform. Den förhöjda ryggdelen är tillverkad i något " gummiaktigt " material, byxorna verkar vara av det " varmare slaget," dock har de rejäla öppningsbara slitsar baktill på benen. Fickan för kombinyckeln är försedd med ett mjukt plaströr där man sticker ned nyckeln, en genomtänkt konstruktion tycker jag allt. Storleksmässigt stämmer storlekarna väl med oss välvuxna nordbor.. :smile: själv beställde jag byxor utifrån benlängd, något liiite för långa blev de, men det var bara att vika upp. Stretchmaterialet fungerar perfekt, inget som hindrar över knäna vid benlyft. Stretchbälte ingår som standard. Hängslen jag köpte till är riktigt robusta. Blusen känns något enklare i konstruktionen än byxorna, med helt uppdragen dragkedja tätar linningen inte helt mot halsen. Den har ingen kardborrelåsning i handlederna, däremot finns inre tätningar i något gummiaktigt stretchmaterial. Den konstruktionen tycker jag själv blir något för varm, men andra tycker säkert konstruktionen är bra. Blusen har fem fickor, två över bröstet, två nere vid midjan, och fickan för förbandsmateriel bak på RYGGEN !! Osynlig under bältet alltså !! Kan ju vara en Tysk standard. Reflektiviteten / synbarheten i de icke EN 471 godkända blusarna är minst sagt av det bättre slaget. Bilderna i katalogen visar på inget sätt hur väl de egentligen syns, nästan lite " rymdgubbevarning ".. :smile: :smile: materialet är dessutom inte lika " kådistätt " som många andra EN plagg.

Användarvisningsbild
Hammaren  
#298888 Har du testat dom i Live action? (Som turtleman skulle sagt) Om inte så ser vi fram emot en recension när du pressat grejerna lite :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#298907 Jag har använt mina byxor o blus i några veckor nu och är fortfarande kanonnöjd! Byxorna är aningen varma, men såhär års alldeles lagom, blir kanske värre framåt sommaren. Har dock inte provat jobba med lufthålen på baksidan öppna. Blusen är alldeles lagom tunn, jag tycker annars att blusar tenderar bli lite för varma om man har underställ under. Som sagt, väl värt pengarna tycker jag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Qkeeper  
#310820 Fick hem byxor och hängslen idag och är riktigt nöjd än så länge. Har tills nu kört med Husqvarnas Technical och de känns väl som att de motsvarar KWF byxorna. Så för halva priset av Husqvarna byxorna så är jag nöjd än så länge. Praktiskt test blir till helgen :smile:

image.jpg

Avatar Fallback

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

80-90  
#310841 Jag e inte alls nöjd !!! Ha lämnat alla uppgifter som dom vill ha det e över 1 mån sen !! Men inte ha jag fått nån katalog , inget svar på mail !! Nej det känns inge bra !!!!

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#310846 Ring kundtjänst, varorna levereras i varje fall riktigt snabbt.

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#310847
Qkeeper skrev:Fick hem byxor och hängslen idag och är riktigt nöjd än så länge. Har tills nu kört med Husqvarnas Technical och de känns väl som att de motsvarar KWF byxorna. Så för halva priset av Husqvarna byxorna så är jag nöjd än så länge. Praktiskt test blir till helgen :smile:

image.jpg
Du kommer bli nöjd, slitstyrkan är avsevärt bättre än HVA:s dyrbrallor.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310850
anersimyra skrev:Ok..Och skota kan man ju också göra från gatan ... :lol: :lol: kanske hugga via internet.. :lol: :lol: :lol:


Skotar du med bil? Eller sitter du i bilen och hugger?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).