Arbetskläder för skogen

Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

163 inlägg 95553 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#297288 Å andra sidan står det väl inte i klartext EN471 i lagen, sist jag läste stod nåt i stil med "blabla varsel". I och för sig kan de väl ha ändrat sedan jag läste senast...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297319 Du blir knappast bötfälld om du inte bär EN 471 kläder, men vid en eventuell olycka kan avsaknad av rätt varseklass få rättsliga såväl försäkringsmässiga konsekvenser.. :shock:

Avatar Fallback

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Homo abies  
#297371 Och så risken att inte bli hittad i tid....

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Peteflamingstar  
#297437 Jovars(el), dock är det skaplig synlighet på blusen från ovannämnda firma. Den är helt i neongult med reflexer vid axlarna och sidorna. Skulle jag jobba vid någon offentlig plats eller på annat ställe där det krävs paragrafrytteri hänger man på sig en reflexväst också så är saken biff!

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Tosca  
#297508
Peteflamingstar skrev:Skulle jag jobba vid någon offentlig plats eller på annat ställe där det krävs paragrafrytteri hänger man på sig en reflexväst också så är saken biff!

Nu ska du inte bli ledsen, men risken finns nog ändå att du kan bli överkörd av en stressad cyklist som inte orkar köra runt kvarteret...

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297514
Tosca skrev:
Peteflamingstar skrev:Skulle jag jobba vid någon offentlig plats eller på annat ställe där det krävs paragrafrytteri hänger man på sig en reflexväst också så är saken biff!

Nu ska du inte bli ledsen, men risken finns nog ändå att du kan bli överkörd av en stressad cyklist som inte orkar köra runt kvarteret...

Cyklister !!!! Nu jävlar ska vi diskutera dessa..GALNINGAR.. :surp: tydlig skyltning och träd liggande över vägen tycks betyda att de ska runda trädet och öka farten rakt in på arbetsplatsen. I morse kom jag i ca 15 km/ tim åkande med bilen utefter en parkväg, självklart hade jag " saftblandaren " påslagen. Cykelistjäveln jag mötte gjorde skrikande " fulminer " och krävde fri passage för sin vansinnesfärd. HELVETE HUR JAG VILLE SLÅ DESS KÄFT långt bak i nacken på den. Trampar cykel i skogen gör de också..he he he, en planka full med nubb ska bli kul att " plantera "... :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297518
anersimyra skrev:
Tosca skrev:
Peteflamingstar skrev:Skulle jag jobba vid någon offentlig plats eller på annat ställe där det krävs paragrafrytteri hänger man på sig en reflexväst också så är saken biff!

Nu ska du inte bli ledsen, men risken finns nog ändå att du kan bli överkörd av en stressad cyklist som inte orkar köra runt kvarteret...

Cyklister !!!! Nu jävlar ska vi diskutera dessa..GALNINGAR.. :surp: tydlig skyltning och träd liggande över vägen tycks betyda att de ska runda trädet och öka farten rakt in på arbetsplatsen. I morse kom jag i ca 15 km/ tim åkande med bilen utefter en parkväg, självklart hade jag " saftblandaren " påslagen. Cykelistjäveln jag mötte gjorde skrikande " fulminer " och krävde fri passage för sin vansinnesfärd. HELVETE HUR JAG VILLE SLÅ DESS KÄFT långt bak i nacken på den. Trampar cykel i skogen gör de också..he he he, en planka full med nubb ska bli kul att " plantera "... :smile: :smile:


Vad hade du på cykelbanan att göra med bilen? Den ska du köra på gatan med.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297526 Icke sa Nicke. Både bil och skogsmaskin framförs på gång och cykelbana vid arbete utefter dessa.. :geek:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297530 Cykelbanor är till för cyklister! Jag har full förståelse om cyklisterna blir vansinniga när en bil blockerar cykelbanan. Däremot har jag föga förståelse om en bil blockerar cykelbanan.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297543
Niking skrev:Cykelbanor är till för cyklister! Jag har full förståelse om cyklisterna blir vansinniga när en bil blockerar cykelbanan. Däremot har jag föga förståelse om en bil blockerar cykelbanan.
/Niklas
Att du bara orkar.. :mrgreen: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297547 Hur gör du vid arbete utefter parkväg Niklas ? Rekvirerar du helikopter ?.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297551 Hur gör du vid snöröjning Niklas ? Helikopter till det med ??.. :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297554 Finns uppvärmda cykelbanor...

Parkera bilen kan man göra på gatan.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

anersimyra  
#297558
Niking skrev:Finns uppvärmda cykelbanor...

Parkera bilen kan man göra på gatan.
/Niklas

Ok..Och skota kan man ju också göra från gatan ... :lol: :lol: kanske hugga via internet.. :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ny klädfärsäljare - Engelbert Strauss

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#297561 Ja varför inte. Branschen kan ju behöva utvecklas.
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).