Verkstan

Punkteringsfria däck

8 inlägg 11702 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Punkteringsfria däck

sveakatten  
#294430 Finns det något som man kan fylla däck med så dom blir hårda, som fogskum men starkare?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Punkteringsfria däck

rikard_e  
#294435 på byggena och förklena hjul så betongfylls det, dock är det ej att rekomendera om det ska gå med lite hastighet

Avatar Fallback

Re: Punkteringsfria däck

sveakatten  
#294440 Nja, tror det blir lite för hårdt, tänkte mera något åt moos hållet, fast insprutningsbart genom ventilen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Punkteringsfria däck

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294454 Polyuretan fylda däck dom fjädrar och är punka fria,hade tänkt mig att fylla däcken på boxern men det kostar för mycket.så man får kapa låga stubbar i stället.

Avatar Fallback

Re: Punkteringsfria däck

sveakatten  
#295313 Skulle fogskum fungera i ett däck?
Någon som testat?

   TS
Avatar Fallback

Re: Punkteringsfria däck

kelas  
#295356 Fogskum blir ju halvhårt och poröst, så jag skulle tro att efter 10m så är det som att ha punka ungefär, då det antagligen smulas sönder mycket snabbt.....

Avatar Fallback

Re: Punkteringsfria däck

Cat554  
#295401 http://www.pathwaypolymers.com/www/docs/110
Men sjekk prisen!

Avatar Fallback

Re: Punkteringsfria däck

teinarsson  
#295416 Jag har en gammal hemsnickrad balvagn där ventilen försvann in bakom fälgen och det var helt omöjligt att få fram den igen eller ens att få av hjulet. Så jag borrade några hål i däcket och fyllde med billigast möjliga fogskum. Det var några månader sedan nu och det fungerar. Vagnen används dock bara inomgårds för att förvara och frakta runt en byggställning så däcket är varken testat i högre hastigheter eller besvärligare terräng. Däcket ser lite tillplattat ut när vagnen stått ett tag men det märks inte när man kör.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).