Öppna kategorin

cementrör

10 inlägg 8032 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

cementrör

özach  
#294778 hoj. har upptäckt en läcka i en skarv på avloppet .är gamla cementrör där rottrådar har fått tätningsfogen att släppa.nått slags bruk ?kan det finnas nåt klet att täta med ??? finns ju så mycket kunniga folk här :geek: lite blöt där det måste tätas!!Med vänlig hälsning özach :smile:



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: cementrör

JensSkoog  
#294786 Frågan är hur dom ser ut ini. Rottrådar kan ha packat dom, så avloppet försämras aldels. Kann du lägga på nån fågmassa som fästar på blöt och linda om med glasfiberbandage, gärna lag på lag. Holler bra om inte det är särskild tryck i röret, och det brukar det inte vara i avlopp.

Avatar Fallback

Re: cementrör

özach  
#294816 tack för s var. är i bra skick utom fogen som iossnat å därav läckage. glasfiberbandage låter bra ! kolla efter nån fogmassa. kanske funkar med fincement? :geek:

   TS
Avatar Fallback

Re: cementrör

axwell  
#294820 http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie ... d-3648252/

Kanske att det här eller liknande som fäster på fuktigt underlag 🧠 :?:

Användarvisningsbild

Re: cementrör

totte  
#294925 Gå till en seriös bygghandel och diskutera med fackmän på området, det finns säker bra grejor, men man skall veta vad. Använder du fel material kommer du bara att bli ledsen.

Avatar Fallback

Re: cementrör

Robertberg  
#294931 Det finns cement som härdar på bara några sekunder, används till dylika jobb.
Tror jag har nån sån hink hemma i garaget, kan kolla vad det heter när jag kommer hem på torsdag :)

Användarvisningsbild

Re: cementrör

svampbob  
#295005 Hur har du lyckats upptäcka det? För jag förmodar att du inte har en filmrobot som du har kört in. Om det är så att du har röret framme i dagen så ska du självklart byta ut det mot plast så slipper du alla problem med inträngande rötter.

Avatar Fallback

Re: cementrör

özach  
#295047 jo. det är mycket man borde göra :???: det är en kort bit i krypgrunden som är cementrör. sen går det vidare under källaren. det är alltså i krypgrunden jag ska täta!

   TS
Användarvisningsbild

Re: cementrör

Mannfolk  
#295103 ta bort all växtlighet 10 meter från huset, framförallt pil trän ? :grin:

Avatar Fallback

Re: cementrör

mrvimek  
#295201 Dränera om och byt till plast men bruka ta en som en kryp plast som skruvas men två järn band :) finns på Dahl

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).