Uppvärmning

Baxi

8 inlägg 5057 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Baxi

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#2913 Igår var rörmockarna hemma och satte in en ny ved panna från danska BAXI. efter att ha bråkat lite med den så kom den till slut 525 kg klumpen på plats i pannrummet. det som förvånade mig var hur länge fläkten gick efter att det slocknat i pannan, men efter att ha skruvat upp rökgastempen lite så stannade den



   TS
Avatar Fallback
Fredrik  
#2914 Hej,
Roligt. Den blir du säkert nöjd med. Blev det 30 eller 50kW och hur stor tankvolym?

MvH Fredrik

Avatar Fallback
Hansson  
#2947 Bra val.Den lär hålla länge.
Har själv en Innova 30 som jag är hel nöjd med.

Användarvisningsbild

BAXI

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6285 Hej, har en Solo Plus 60 kw från 98. Det är en tidigare modell från Baxi.
Problemet är stenarna håller inte, jag har bytt fem gånger på nio år.
866 kronor för bara en sten.

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6287 Jag har baxi 30 kw som är 3 år gammal nu har det gått bort en stor bit på stenen som släpper i luft i pannan + att skålen har delat sig *suck*
så effekten har nog minskat lite det är inget klipp i den när stenen inte är hel...Hoppas att du har bättre tur med din nya !!

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6323 Det är en 30 kw med 900 l tankar( skulle säkert ha lite större om det skulle vara bra men det finns det inte plats för i källaren.
Det ska vi hålla koll på... sådana saker borde man ju få på garantin om man har tur.

Tack så mkt!!

   TS
Avatar Fallback
Hansson  
#6795 Gjut stenar själva! Gör en form när ni köper en ny förbränningsskål.

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#6821 I Hedesunda finns en firma Eldfast murteknik, de gör eldfasta specialstenar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar