Skogsnyheter

Ny skatt på handelsgödsel

25 inlägg 10840 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ny skatt på handelsgödsel

Skogsinvest  
#293907 Hur påverkar detta skogsbruket med Skog-CAN osv?

http://www.di.se/#!/artiklar/2014/10/15 ... -tillbaka/

Tydligen är det bäst om alla flyttar till en husbåt i innerstan och släpper ut allt rakt i vattendragen. Siste man på landsbygden släcker lyset...



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

axwell  
#293916
Skogsinvest skrev:Tydligen är det bäst om alla flyttar till en husbåt i innerstan och släpper ut allt rakt i vattendragen. Siste man på landsbygden släcker lyset...


Skatten på drivmedlet (diesel) kan du då även reducera genom att köra på lågskattad gröndiesel (eldningsolja).
Chansa några år, blir du avslöjad så säger du bara "det hade jag ingen aning om" :lol: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på handelsgödsel

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294043 Jahapp, ju större ryggsäck ju lättare ar det att konkurrera eller? Not!
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

isteskog  
#294072 Nyval är nog det enda sättet att få bort dessa skattehöjar och miljötalibangäng. 😈

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

jannee  
#294094 Vill alliansen och SD att det ska bli nyval = de INTE håller med S och MP:s skattehöjningspolitik, röstar de bara NEJ när budgeten kommer på tal - så enkelt är det. M.a.o. då vet vi var vi har politikerna. Är Alliansens och SD:s politik bara tomt snack eller vågar de stå för vad de gick till val på.
Själv pessimist tror att de lägger ned sina röster.
Röran (S+MP+V) är i minoritet, kan INTE få igenom något utan Aliansens medverkan - så enkelt är det.
Snart får vi reda på vilket parti som är den stora svikaren.

Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på handelsgödsel

loppan  
#294160 Köpte själv ett lass NPK i skatteplaneringssyfte.
Denna skattehöjning hart inget med miljön att göra,det är bara ett sätt att få skatteinkomster.
Den nya regeringen griper efter varje halmstrå för att få större skatteinkomster så att man kan föra en mer expansiv politik på de sociala områdena.
Det ät traditionell vänsterpolitik.
Höga skatter, höga bidrag och lådsas jobb.

Att sedan svenskt jordbruk får ytterligare ca 300-400 milj i försämrad konkurenskraft gör ju inte så mycket,
Mat kan man ju köpa i butik.

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

isteskog  
#294164 Allt smilande inför valet av de rödgröna gällande skogs och jordbruket ser vi nu resultatet av. Har alliansen någon heder kvar så ser de till att det blir nyval :cry:

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

jannee  
#294172 Ni har inte sett slutet än, kommer snart fler pålagor, skogsägarna måste självklart också dra sitt strå till stacken för en bättre miljö, några promille av taxeringsvärdet, ja bara som en symbolisk avgift, vilken senare kan höjas i takt med att virkespriserna stiger, eller när det saknas pengar i kassakistan.
Bara vänta och se.

Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på handelsgödsel

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294189 Ja, eller varför inte en avverkningsskatt på någon procent på avverkningsvärdet?

I bästa fall blir det nyval.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

isteskog  
#294204 Var det inte V som hade sådana funderingar :shock:

Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på handelsgödsel

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294220 Tänkbart, eller om det var MP. Förkastligt förslag i alla fall, anser jag. Liksom f.ö. förslaget om skatt på handelsgödsel.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

isteskog  
#294229 Hörru Niking! Du måste väl förstå att nu när det är tomt i ladorna så måste alla bidra med så mycket skatt som det bara är möjligt! ... (Obs satir) :grin:

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

husqvarna_med_sthil  
#294231 Det är bara början, antar de fortfarande är lite försiktiga. Känns otryggt, man tappar liksom lusten när man gör allt man kan och vid varje tillfälle ger sig på landsbygdsbefolkningen och deras möjligheter till försörjning. Detta låter i mina egna öron när jag läser vad jag precis skrev som en överdrift men det verkar faktiskt inte vara överdrivet, tyvärr.

Användarvisningsbild

Re: Ny skatt på handelsgödsel

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294241
isteskog skrev:Hörru Niking! Du måste väl förstå att nu när det är tomt i ladorna så måste alla bidra med så mycket skatt som det bara är möjligt! ... (Obs satir) :grin:


Alternativet är ju att rätta mun efter matsäck, vilket tycks gå de rödgröna förbi. Den ofantliga sektorn är extremt fet och behöver hårdbantas.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Ny skatt på handelsgödsel

jannee  
#294247 Vill man sitta högt och säkert på gödselstacken gäller det att hålla sig vän med MAJORITETEN, alla andra oppositionella kan man därefter strunta i.
Vi som verkligen är i behov av en levande landsbygd är en försumbar minoritet = inget att ta någon som helst hänsyn till.
Därav är det en självklarhet att staten ska suga ut allt innan dörrarna definitivt stängs.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).