Skördare

aggregat till dasa 380b

7 inlägg 4734 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

aggregat till dasa 380b

SkogsKuben  
#292429 jag undrar vad som krävs på/av/för ett aggregat att fungera till dasa 380b är det speciell programvara på skördardatorn till varje aggregat eller är det samma? är det olika givare som måste anpassas eller bytas?

nyfiken på svar



   TS
Avatar Fallback

Re: aggregat till dasa 380b

SkogsKuben  
#294026 eller så kanske det går att byta ut dasan mot nån nyare fordonspc, om det funkar ihop med elen i 901an -89
aggregatet jag har nu ( viking520) har ju sett bättre dagar. funderar på ett typ valmet 350 eller liknande.

   TS
Avatar Fallback

Re: aggregat till dasa 380b

SkogsKuben  
#294803 hinner inte med alla svar, en åt gången snälla :)

men i övrigt är det ingen som kan nått?

   TS
Användarvisningsbild

Re: aggregat till dasa 380b

skogsjan695xl  
#294875 Det borde inte vara några problem. Om inte jag missminner så kan man ställa in hur många pulser givarna har. Man kan ju ställa in allt för att anpassa det nya aggregatet.

Avatar Fallback

Re: aggregat till dasa 380b

SkogsKuben  
#294887 Låter ju riktigt bra. Ställer man in pulserna på datorn då eller. Antar att de inte går på själva givarna? Är inte den nyaste utrustningen man dras med :-)

   TS
Användarvisningsbild

Re: aggregat till dasa 380b

skogsjan695xl  
#294917 Det är i datorn man gör det. Jag är helt 100 på att det går på längd men tror det även var dia.
Men det är 7 år sen jag körde skördare med 380.

Avatar Fallback

Re: aggregat till dasa 380b

SkogsKuben  
#295123 Låter bra, funderar på hur dyrt ett aggregatbyte skulle bli. Har nämligen lite problem med mitt viking 520. varken dia eller längd funkar nu, så efter stormen här uppe ifjol blev det att köra manuellt med ögonmått på slutet.
Dessutom precis innan jag ställde bort den i våras så kröp den på rotatorn. Som krona på verket så muckade även en valsmotor, hoppas på skit i slangen, men med min tur är den väl körd, går ryckigt, den är korskopplad med den andra valsmotorn.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).