Öppna kategorin

Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

11 inlägg 5914 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#293863




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

vetinte  
#293865 Ja om tillrekligt många "öppnar sina hjärtan" så.
Vi kan säkert göra vatten till vin mä :)

Användarvisningsbild

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

anersimyra  
#293871 Ha ha ha ha. Det är ju samma " slingerväxter " jag såg komma springande på en gata i centrala Stockholm.. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294047 Har Jesus återfötts i Umeå? "Ta din säng och gå" Joh. 5:8 http://sv.bibelsite.com/john/5-8.htm
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

JPW  
#294303 Tror snarare de ser fram emot att det snart finns ett IKEA i Umeå!

Användarvisningsbild

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294305 Detta är ett typexempel på hur propaganda för olika åsikter fungerar. Man har inte en aning om att det är "riktiga" tiggare som helt plötsligt blir friska eller om det är friska människor som spelar sjuka för att visa att tiggare helt plötsligt kan bli friska. Således är detta klipp totalt ointressant i debatten och det borde varje normalt funtad person lätt inse. Källkritiken inom området verkar vara totalt under isen :cry:

Avatar Fallback

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

jannee  
#294308 Polisen plockade för några dagar sedan fram 53 000 kronor ur behån på en rumänska. Damen satt visst utanför någon affär och tiggde - måste ändå vara en lönsam sysselsättning, Egen företagare - hur blir det med skatt/egenavgifter?

Användarvisningsbild

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#294319 Det här är en märklig diskussion runt detta med "tiggare". Det är frivilligt att ge eller hur. Den som bero m pengar i en burk får väl ha vilka skäl eller metoder han/hon vill!. Vill du inte ge så låt bli.
Låt dom vara, stör väl ingen egentligen och har funnits i olika former så länge jag levt. När jag var barn så var det för "Barnen i Biafra" eller "FNL". Inte fan visste jag då om allt var "äkta" eller inte. Men redan då var det frivilligt att ge.
Däremot är det värre med ligorna som drar runt och stjäl i stugorna här i skogarna!

Avatar Fallback

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

isteskog  
#294321 Håller med Uvskogen! Lägg energin på buset i stället.

Avatar Fallback

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

Palakangas  
#294674
jannee skrev:Polisen plockade för några dagar sedan fram 53 000 kronor ur behån på en rumänska. Damen satt visst utanför någon affär och tiggde - måste ändå vara en lönsam sysselsättning, Egen företagare - hur blir det med skatt/egenavgifter?


Hon måste allt ha en otroligt stor stor Behå om hon stoppat in 53000 där?
Eller så har förbipasserande gett henne 500-lappar. Eller 2650 tjugor. Mynt är bara att glömma.

Avatar Fallback

Re: Det är ett mirakel. Dom kan gå igen.

jannee  
#294686 Enligt polisen var det femhundralappar som damen hade som utfyllnad i behån. Själv påstod rumänskan att det var bärpengarna hennes familj jobbat ihop. Vad vet jag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).