Trädfällning (arborist)

FILMER - Trädklättring

329 inlägg 173680 visningar 36 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

åberg  
#293278 Tretoppen: Filmerna är himla bra! Men det fattas en sak, vi vill höra en hälsning till skogsforum. :grin:

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#293794
lfq skrev:Man lär ut att inte använda sågen över axelhöjd men det gäller kanske inte för arborister :?:
För övrigt var det fint att se Nötteröy från ovan, det var några år sen på besök hos min frus syster.


Ja, når man klatrer gjelder egne regler og ved kurs er det sikkerhet og bruk av sag i treet som er i fokus. Selve klatringen kan alle lære på 10 minutter :grin:

Så gøy at du har vært på Nøtterøy! Filmen er nærmere bestemt fra Torød.

   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#293795
åberg skrev:Tretoppen: Filmerna är himla bra! Men det fattas en sak, vi vill höra en hälsning till skogsforum. :grin:


Takk for det! :-bd

Vi får se om vi får sneket inn en liten hilsen en dag!

   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Daggi  
#297322


Her er siste som vi har filmet.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

Fredrik Reuter  
#297328 Himla snyggt filmat. Perfekt objekt att köra timelapse på, fortsätt gärna på den inslagna vägen. Tack filmen!

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Daggi  
#297335 JA vi var veldig fornøyd med filmen, filmet av kunde :)

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#297385 Herlig! Timelapse er utrolig festlig når man ser dere løpe opp og ned trærne i full fart :grin:

Din video minte meg på en timelapse jeg selv lagde for noen uker siden men som jeg har glemt å poste her:

   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Waldschrat  
#297389 Haha, min treåriga dotter älskade filmen och musiken, Tretoppen. Hon sade att du rörde dig så snabb så att ingen ser dig :) Jäkligt smidigt med flismaskin.

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Daggi  
#297409 Stilig :) er det tipp på hengeren eller må du skyfle ut alt for hånd?

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Tretoppen  
#297599
Daggi skrev:Stilig :) er det tipp på hengeren eller må du skyfle ut alt for hånd?


Det er ikke tipp på hengeren, men jeg legger ned lemmene på alle sidene, og da er hengeren tømt på 4 minutter med en krafse :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Daggi  
#297601 Ok :)

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

JörgenO  
#298149 Här är en film från Frankrike där någon är kopplad till en lina han inte borde vara kopplad till.
http://www.expressen.se/tv/nyheter/utri ... ot-tradet/

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

Blivande snickare  
#298167 :shock:
Båda killarna fick ju sig en flygtur, notera åxå killen i toppen som snurrar ett halvt varv och blir hängandes upp och ner :!: :surp:
Gick toppen bakåt eller vad hände?

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Trädklättring

JensSkoog  
#298175 Och hur gick det med dom?? Fick det inte med mig hur illa dom mådde? Såg rett hemskt ut!

Avatar Fallback

Re: FILMER - Trädklättring

axwell  
#298178
JensSkoog skrev:Och hur gick det med dom?? Fick det inte med mig hur illa dom mådde? Såg rett hemskt ut!


Enl. kommentatorn på Expressen fick en av dom en bruten arm som minne.

Utöver det en rekommendation till läsarna att inte anlita dessa skogsarbetare.

Skogsarbetare var inte inom "citat" :!:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).