Skogsarbete

Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

31 inlägg 22433 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Aleksandra.Polen  
#292702 Vi är en bemmaningsföretag från Polen som kan erbjuda skogsarbetare, röjare, huggare, maskinförare och liknande.

Våra arbetare har enfarenhet, utbildning och skogsförmåga. De kan jobba under längre arbetsperioder som flera månader eller ett år. De tål tuffa arbeten och är pålitiga.

Vi tar hand om allt bokförning och i timpriset ingår alt skatt, försäkring och fakturor.

Kontakta mig via aleksandra@forwork.eu

eller på telefon 0048124446426



   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

özach  
#292741 stor lönedumpning på redan lågavlönat arbete :x

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Sture Andersson  
#292769 160 kr/tim detta kan inte vara seriöst,vad kostar bensin ,sågar ,arbetskläder .
Jobbar dom för 20kr/tim . Var inte med och stöd sådan lönedumpning.

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Aleksandra.Polen  
#292804 Nej det är klart de inte tjänar 20kr i timmen, då skulle de aldrig vilja jobba heller. Ja men bensin och arbetskläder får arbetsgivaren stå för.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

isteskog  
#292814 Alexandra.Polen! Då tycker jag att du ska tala om vad jobbarna har i timmen så man kan bilda sig en uppfattning om det är rimliga löner dom får.

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

åberg  
#292815 Det står i en annan tråd: viewtopic.php?p=292805#p292805

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Aleksandra.Polen  
#292817 Om vi debiterar 160kr får de 11 Euro netto plus gratis boende, mat och försäkring. Skatten är 5 Euro och våran provision 1 Euro.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

isteskog  
#292819 Med andra ord ca 100kr/tim. Hur mycket värderas gratis mat,boende/dag? Någon som har siffror på detta?
En utbildad skogsarbetare idag har väl minst 130kr/tim.
Kan någon med erfarenhet av anställda kolla om detta verkar rimligt, personpåhopp kan vi lägga åt sidan och i stället seriöst se om Aleksandra.Polen erbjuder tjänster som är förenliga med bra villkor för den som jobbar åt A.P :wink:

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Aleksandra.Polen  
#292821 Tack Isteskog! Det är precis vad jag försöker förklara

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

svampbob  
#292829
Aleksandra.Polen skrev:Om vi debiterar 160kr får de 11 Euro netto plus gratis boende, mat och försäkring. Skatten är 5 Euro och våran provision 1 Euro.


Betalar ni skatt i Sverige eller i Polen? Hur stora är det sociala avgifterna i Polen? I Sverige ligger dom på 31,42% av lönesumman.

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Aleksandra.Polen  
#292830 Det är ungefär 23%. Vi betalar skatt både här och där. Det beror på hur många arbetare jobbar inom samma företag, vilket lön osv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Brickan  
#292834 När ni jämför löner ska ni lägga heldagstraktamente till de 11 eur /h de tjänar. Mat o husrum är ju betalt. Var ligger svenska avtal för röjare i timpeng?

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Brickan  
#292921 Mat är lätt att sätta pengar på. Heldagstraktamente = 220 kr/dag. Utslaget på 8 h blir det 27,50kr/h. Boende är svårare att värdesätta, men vandrarhemsklass kanske? 400kr/dag = 50 kr/h. Då ska man lägga detta till den lön de får på 11 EUR/h. 100 + 50 + 27 kr / h. Var ligger svenska avtal?

Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

Aleksandra.Polen  
#292955 Ni kan gärna kika på våran nya Facebook sida

Redigerad av Kse.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsarbetare, huggare 160kr/tim

SSAB  
#292957
Aleksandra.Polen skrev:Om vi debiterar 160kr får de 11 Euro netto plus gratis boende, mat och försäkring. Skatten är 5 Euro och våran provision 1 Euro.


Kan du Alexandra hjälpa mig att förstå?

Ni tjänar alltså ca 10 SEK i timmen på era anställda. En arbetsdag ger 80:-/anställd?

För dom 80 kronorna ordnar ni boende, mat och försäkring? (Dessutom sköter ni bokföringen samt har kontorsanställda.)

Hur bor man för den summan??? Vill inte tänka på vad dom får för mat. Nudlar???

Svårt att förstå hur ni får ekonomi i det hela.

Utgår från att alla arbetsgivare köper alkylatbensin då mackbränslet innehåller bensen som är cancerframkallande. Även om man vill spara pengar på att ta in arbetskraft genom bemanningsföretag.

Tänker jag helt fel eller?

Aleksandra.Polen skrev:
Om vi debiterar 160kr får de 11 Euro netto plus gratis boende, mat och försäkring. Skatten är 5 Euro och våran provision 1 Euro.

Du låter inte trovärdig. Förklara detta för mig!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).