Skördare

slirskydd

6 inlägg 3468 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

slirskydd

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#12721 dimension 400/55-22,5 finns det det någon storlek i tum som passar denna. det är svårt att hitta slirskydd till skördaren som har denna stolek.



   TS
Avatar Fallback

Re: slirskydd

mbtrac  
#291986 det va besvärligt att montera slirskydd 16mm på ponnsen när den inte har hål i fälgtallriken att dra band igenom ,fick ta band runt hela däcket , blir mkt efterstäckning. finns det bättre metoder.

Avatar Fallback

Re: slirskydd

Ferguson system  
#292015 Jeg så på Lilleseth kjetting å fant en kjetting med den dimensjon prod nr. h40022509. Kategorisert som anleggs kjetting. 400 kjetting tilsvarer ca. 16.9 i tommer. De fleste kjetting fabrikanter spesiallager kjetting på den dimensjon du vil ha, men det koster så klart mer.

Användarvisningsbild

Re: slirskydd

bodaedet  
#292041
mbtrac skrev:det va besvärligt att montera slirskydd 16mm på ponnsen när den inte har hål i fälgtallriken att dra band igenom ,fick ta band runt hela däcket , blir mkt efterstäckning. finns det bättre metoder.

Jag använder ett långt band, och lägger över däcket. Det måste bli en del band över som man gör en hög av och lägger under däcket, sen är det bara att köra försiktigt.

Avatar Fallback

Re: slirskydd

mbtrac  
#292071 okey det va nog bra sätt får prova det nästa gång .mwh,värmland, vi kanske inte bor så långt isär.

Användarvisningsbild

Re: slirskydd

bodaedet  
#292075
mbtrac skrev:okey det va nog bra sätt får prova det nästa gång .mwh,värmland, vi kanske inte bor så långt isär.

Skillingmark västra Värmland. Eller östra Norge....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).