Virkesmätning och Matrisfub

Är SLU partiskt....

811 inlägg 236102 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Bergsmannen  
#289511 Det blir bara värre och värre, djävulens advokat kanske? Ska man skratta eller gråta?

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Si63  
#289523 Jag tror inte att Admin har tagit bort något av "Skogsforskare" inlägg.


"det allra mesta han påstår helt enkelt är fel och bygger på felaktiga antaganden och grundförutsättningar, som gör det jättesvårt att reda ut alla irrgångar."

Det är ju korrekt det som Skogsforskare säger i ovanstående mening om Bertilsson

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Fredrik Reuter  
#289525 Hej,
Med de verktyg jag har som admin så finner jag det inte troligt att Bertilsson och Y Edström är samma person (för den som undrar).

Vidare har jag editerat något eller några inlägg från Skogsforskaren, likväl som jag gjort det för Bertilsson och många andra.

Men vi kan väl försöka hålla oss till kärnan i tråden.

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Si63  
#289530 Om Admin editera eller dylikt så är det svårt att veta vad personen ev säger eller tycker då det blir förvanskat.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Fredrik Reuter  
#289533 Hej, jag håller med däe. Men ibland är det nödvändigt och jag brukar ange en anledning längst ner under inlägget.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#291727
Admin@skogsforum skrev:Hej, jag håller med däe. Men ibland är det nödvändigt och jag brukar ange en anledning längst ner under inlägget.


Lite OT, men en fråga till Admin.

Får den som skrivit reda på att du går in och ändrar eller tar bort inlägg? Eller är det något som man får försöka att hålla reda på själv?

Kan ju vara bra om man får reda på det och får veta vad som är fel, och att man får chansen att omformulera sig...

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Kse  
#291730 Vi medelar normalt om ett inlägg redigerats eller tagits bort, antingen via pm eller som ett tillägg i den kommentar eller tråd som redigerats. Användaren får då även reda på varför ett inlägg redigerats eller tagits bort.
Ibland händer det att vi lyfter infekterade trådar i karantän om det är mycket att redigera, trådarna återkommer när dom redigerats om vi tycker det är lämpligt.
Trådar kan även låsas om diskutionen urartar men innehållet fortfarande anses läsvärt och håller sig inom forumets regler.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Fredrik Reuter  
#291731 Hej,
Jag skriver under på KSE:s förklaring.
Sedan är nog gränsen mellan förklaring i inlägg eller PM flytande. Det beror på trådens/inläggets karaktär och om vi anser att det behövs PM för att förklara mer ingående.

Jag hoppas detta är en bra lösning.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#291736
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Jag skriver under på KSE:s förklaring.
Sedan är nog gränsen mellan förklaring i inlägg eller PM flytande. Det beror på trådens/inläggets karaktär och om vi anser att det behövs PM för att förklara mer ingående.

Jag hoppas detta är en bra lösning.


PM borde vara standard, om det bara ges en förklaring till editeringen i inlägget känns det som om man lätt kan missa det och får därmed inte chansen att skriva om sin mening på ett mer korrekt sätt....

Jag läser i alla fall väldigt sällan mina egna gamla inlägg i en tråd....

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Brickan  
#291743
Zixten skrev:Får den som skrivit reda på att du går in och ändrar eller tar bort inlägg?
Jag har i alla fall ett exempel där svaret är… Nej, inget meddelande. Nej, ingen förklaring. Inte ens efter fråga (pm + mail) vad som var fel.

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300199 Vart har Skogsforskare och Bertilsson tagit vägen tro? Längesedan man såg till dom, dom har väl inte blivit avstängda?

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

T Landström  
#300221 Bertilsson tror jag lever... Han har skickat PM till mig så fort jag skriver att jag ska hugga något...

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

axwell  
#300224
Zixten skrev:Inlägg av Zixten » Idag, 15:35
Vart har Skogsforskare och Bertilsson tagit vägen tro?


En tänkbar orsak, vi har inte dryftat någon fråga som Skogsforskaren har spetskompetens kring :?:

Avatar Fallback

Re: Är SLU partiskt....

Skogsforskare  
#300338 Precis så är det. :)

Användarvisningsbild

Re: Är SLU partiskt....

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#300344 Vart har då Bertilsson tagit vägen?
Har han tröttnat på att skriva här?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).