Jakt och Fiske

Jaktkategori

38 inlägg 17269 visningar 9 följer Svara, dela mm...   

Tror du en jaktkategori på skogsforum är bra?

76
84%
9
10%
5
5%
Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

Robertberg  
#291070
Mangan skrev:
obantteg skrev:Viltvård är ju avdragsgillt om man har skogs/lantbruk.


Kostnader för jakt är inte avdragsgillt.

Är inte bössan avdragsgill? Det sa de på jobbet iaf.. Själv jagar jag inte.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

stektlök  
#291071 Du kan försöka... tala om sedan hur det gick !

Underrubrik på före och efter jobbet låter lagom, mellanmjölk liksom duger åt alla :)

Användarvisningsbild

Re: Jaktkategori

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#291095
obantteg skrev:
Mangan skrev:
obantteg skrev:Viltvård är ju avdragsgillt om man har skogs/lantbruk.


Kostnader för jakt är inte avdragsgillt.

Är inte bössan avdragsgill? Det sa de på jobbet iaf.. Själv jagar jag inte.


Trilskas skattemyndigheten, kan du ju alltid ta med ditt laddade jaktgevär till skattemyndigheten, så kanske de ger med sig... :P
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

Robertberg  
#291126 Tänker man så, så borde väl bössa mot vildsvin beskattas på samma sätt som elstängsel mot vildsvin? Gäller bälte främst inom jordbruk. Ska odla ett intresse för jakt, återkommer när det blommat ut!

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

husqvarna_med_sthil  
#291266 Det är ju detta som blir och är intressant samt vidgar vyerna. Det beror på vem man pratar med och i vilket sammanhang. På skogsforum breddar det kanske mot ekonomihållet i första hand.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

Fredrik N  
#291768 Hm, för min egen del går jag inte in på detta forum för att läsa om jakt. och då jagar jag ändå en del. Det finns bra forum för detta ändamål, där kunskapen är stor när det gäller jakt och vapen mm.
Jaktfrågor som handlar om skog, som det har gjort här hittills är bra. Men när jag vill läsa om tekniska vapen frågor söker jag mig inte hit. Här vill jag läsa och lära mig om sånt som rör mitt lilla skogsbruk, allmänna frågor och tekniska frågor.
Men det är ju jag det.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

dwurg  
#291775 Nu vet jag inte mycket om datorer och allt som har med det att göra, men skulle det inte gå att ordna så att man kan "bocka av" såna kategorier man inte är intresserad av, så att dom inte visas annat än om man går in på just den kategorin. På så vis så slipper ju dom som inte vill läsa bläddra förbi trådarna och reta sig på att dom ligger i vägen.
Personligen tycker jag det låter som en självklar ide att ha en jakt & fiske kategori i ett skogsforum.

Avatar Fallback

Re: Jaktkategori

Skogshuggaren83  
#291779 Jag tycker att en form av jaktkategori borde finnas på forumet dock skulle den heta Viltvårdskategori pga att detta är skogsforum och inte rent jaktforum.
Allt möjligt borde gå att kunna diskuteras här skador, foderproduserande åtgärder, avskjutningsmetoder mm.
Det finns mycket vi skogsbrukare kan göra för att vårda viltet på bästa sätt för en billig penning.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).