Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Oj, vilken skillnad med nya däck te grizzlyn

18 inlägg 7195 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Oj, vilken skillnad med nya däck te grizzlyn

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28630 Helt klart det bästa köpet man gjort på länge är de nya "Mud Bug" däcken, går inte att jämföra med däcken som följer med.... med orginaldäcken till fyrhjulingen är det väldigt knepigt att köra på hygget, Men med de nya däcken klättrar man över i princip det mesta!

Kört en hel dag på hygget med den idag utan någon användning av winschen, I vanliga fall med orginaldäcken hängde man fast sig på nedfallna träd, stubbar med mera....

Så det är något jag verkligen måste rekommendera till de som kör mycket i skogen med fyrhjulingen, Köp riktigt bra däck, dom som följer med fyrhjulingen är ju bara för "gräsmattekörningen"

Näe nu drar hockeyn igång! hoj



   TS
Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28648 Vi köpte me sådana monster däck det är varkligen stor skilnad

Avatar Fallback
Bucketman  
#28744 Jo ja har ett par rejäla ostar på hojjen ja me... 26" Mud Gear. Funkar kanon i skogen och får en rejäl höjning av markfrigång.

Avatar Fallback
M_M  
#28780 Jag tippar på i runda slängar 10.000:- inkl. moms

Avatar Fallback
huggar*n  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28807 Jag har mudlite xtrà 27/9-14 fram,27/11-14 bak plus öhlins förstärkta fjädrar runt om på grizzly 660`n,och den kliver på bra i skogen.

Avatar Fallback
mikbo1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28857 Hej på Er!
Lurar på att beställa en Polaris 500 i veckan. Och ramlade in i här. Är det ett måste med mud tires eller funkar det gott med orginal däcken. Tänkte köra lite i skogen nån vindfälla osv..

Avatar Fallback
Bucketman  
#28872 mikbo 1... det funkar väldigt bra med orginaldäcken. Bytte mestadels för mer markfrigång på min.

Ja någonstans mellan 10 - 12 000 gav ja för mina 26" :are och 12" fälgar.

Har även hjulbreddare ( ca 4,5 cm på varje sida )på min och märker att den går stadigare i skogen.

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28987 Beror helt å hållet på hur ycket man ska vara i skogen, men är man där någon gång i veckan är det helt klart värt att köpa riktiga däck, men är det bara nångång om året så är det kanske inte någon ide att köpa, med skogsdäcken går dom dessutom inte lika bra efter landsväg....

   TS
Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29006 Det är i sånna här trådar det borde vara obligatoriskt med bilder.

Användarvisningsbild
SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29033 http://inlinethumb54.webshots.com/17717 ... 600Q85.jpg

där finns iaf en bild på ett par mud däck.... något bättre mönster än orginal!

   TS
Avatar Fallback
Bucketman  
#29079 Här komemr ett par bilder på mina däck:

Avatar Fallback
Bucketman  
#29080 En till:

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29104 Heders bucketman, dej kan man lita på. Tänk vad bilder på sånt där kan göra en glad.

Avatar Fallback
Bucketman  
#29154 He he he... tackar tackar!!

Användarvisningsbild
Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#29215 Är det sämre däck på fyrhjulingarna nu än för 15år sen? Farsan hade en Polaris TrailBoss 250 för länge sen, och den gick grymt bra över hala stockar, myrar mm med original nabbdäcken.
Nu har en granne köpt en kinamaskin och däcken känns lite plastiga, eller hårda.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).