Skogsröjning

Transportera röjsåg i bilen.

13 inlägg 13286 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Transportera röjsåg i bilen.

cr-v  
#49223 Här är ett litet tips om hur ni kan transportera en röjsåg med tillbehör i en mindre bil utan att förstöra bilklädsen.




   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Transportera röjsåg i bil.

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#49235 Såg ju ut som om skidväskan var gjord just för sågtransport :grin:
Fasiken vad fint den gick igång på det andra sågklippet du hade på youtube, ifs så startar min 345 bra men gasvajern är ju alltid fastfrusen!

Jag kör med skåpbil och hade pickup innan och måste säga att jag tycker att det är lite otäckt med en såg i samma utrymme som förare/passagerare, iaf om den inte är fastspänd...

Användarvisningsbild

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Torparn79  
#49645 det såg ju galant ut..

får du nå royalty´s ifrån den lokala sport- och fritidshandlar´n måntro?

Avatar Fallback

Re: Transportera röjsåg i bilen.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50162 Bra filmer att titta på när det bara är skitfilmer på TV, mäktiga träd att fälla och fint sus aspkronan gav ifrån sig sista gången den susade 8)

Lite kul också att det huggs kvistiga granjävlar i november 2009 :wink:

Användarvisningsbild

Re: Transportera röjsåg i bilen.

molnia  
#290428 Fick lite följdfrågor på durkplåten jag hade i min bil så jag lägger ett inlägg här så är det lättare att hitta än i dagens prestation-tråden som är så lång.


20140913_4130L.jpg

JensSkoog skrev:Den där "durken va en jättebra ide! Har du köpt den nånstans, eller fått den specialgjord?


Slurfi skrev:Ja den var ju smidig, kanske räcker med en aludurk med ett par tum uppvik ibland?


jag har fått den gjord på en verkstad efter en ritning jag gjorde.
den fyller inte hela koffertens bredd i min bil men jag lät den göras smalare för min brors dåvarande bil var smalare mellan hjulhuset. tänkte att det kunde vara bra att den passar i många bilar. sargens höjd gjorde jag av 2 anledningar, dels så tänkte jag såga hål för lyft-handtag på vardera sida (men inte gjort än), och så tänkte jag att ca 10cm hög kant hjälper dunkar att hållas upprätt istället för bara 5cm.
20140914_4172L.jpg

20140914_4174L.jpg

20140914_4175L.jpg

Avatar Fallback

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Hema  
#290538 Även om durkplåten var fint, så fastnade jag för den förnämliga lösningen med gummimattan. Tummen för molnia som vanligt. :)

Avatar Fallback

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Jim_the_one  
#292156 Åker fin bil gör du också :-)

Avatar Fallback

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Värstingen  
#299643 Ingen som har testat ett vanligt cykelställ?
Det tycker jag funkar ypperligt.

Avatar Fallback

Re: Transportera röjsåg i bilen.

jannee  
#299649 Sjudj**a vilken ordning en del har på sina grejer. Man får verkligen skämmas för hur man själv gör. Kastar in röjsågen med motorn först + dunk, sele och allt annat nödvändigt i kofferten, spänner ned luckan med en bläckfisk(stropp) sedan åker jag.

Avatar Fallback

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Brickan  
#299657
Värstingen skrev:Ingen som har testat ett vanligt cykelställ?
Det tycker jag funkar ypperligt.
Foto?

Avatar Fallback

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Wester  
#299878 viewtopic.php?f=38&t=12120&st=0&sk=t&sd=a&start=360

Det är rätt skönt att slippa ha sågen i bilen

Användarvisningsbild

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Byggonomen  
#331973 Det såg affärsmässigt ut :)

Användarvisningsbild

Re: Transportera röjsåg i bilen.

Byggonomen  
#333203 Är det någon som kan undvara en skogsmaskin av denna rang så måste jag ta av hatten. Jadrans vilken pjäs!
http://www.komatsuforest.se/skogsnolia? ... skogsforum

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).