Massaved

Al stör?

4 inlägg 17426 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Al stör?

forest.  
#289907 Hej, Har för mig att det funnits ett sortiment som heter stör som är gjord i al å användes i smältverken, någon som vet om det finns kvar? behöver info om vem som köper och tips av er som provat på.prislista?



   TS
Avatar Fallback

Re: Al stör?

isteskog  
#289909 Räknade för ca 10 år sedan på att ta ut björkstör till ett smältverk i Sundsvall. Priset var då lite högre än massavedspriset, men det var för långt att köra= 15 mil enkel väg. Måste då leverera bil med släp, så det blev för stor volym att ta fram.

Avatar Fallback

Re: Al stör?

axwell  
#289914
forest. skrev:Hej, Har för mig att det funnits ett sortiment som heter stör som är gjord i al å användes i smältverken, någon som vet om det finns kvar? behöver info om vem som köper och tips av er som provat på.prislista?


Efterfrågan från smältverket i Sundsvall är mycket begränsat eller noll, ugnarna är moderniserade.

Om du trots det skulle få en order, kräv förskottsbetalning, ryska ägarna trixar med sega utbetalningar.

http://rusal.ru/en/about/50.aspx

Heter i Sverige KUBAL.

Avatar Fallback

Re: Al stör?

ostnordväst  
#289930 sortimentet köps till o från privat här i sundsvall .Det skickas till barain tror priset är 9 kr med moms för stör 360 eller 320 minns ej vilket min 4 cm topp max 9 rot tror jag

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).