Traktorer och processorer

Biltema batterier

18 inlägg 34526 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Biltema batterier

halvproffs  
#289694 Håller med dig KSE om batterierna, men i mitt fall med det andra Optima som bara höll ca 2år fanns det ingen tidigare urladdning utan det bara dog. Lämnade tillbaka det till säljaren för uppladdning/kontroll. Det bara dog efter en vecka. Ny uppladdning och skänkte bort det till en kompis(uteslutningsmetod) men det dog även i hans traktor. Förmodligen ren otur att man fick ett batteri som inte var riktigt.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Biltema batterier

Kse  
#289753 Har oxå haft batterier med väldigt kort livslängd, när jag köpte skördaren monterades nya batterier av åf men dom var helslut efter ett år.
Banner hette batterierna, alltså inget jag rekommenderar.
Farsan köpte ett nytt batteri från OKQ8 då hans batter var helt slut, blev omfattande felsökning när batteribytet inte hjälpte.
Visade sig att det nya batteriet inte tog emot laddning, och det var samma
Sak med ett fritidsbatteri jag hämtade därifrån.

Batterierna som satt i min Kockum 850 när jag köpte byttes aldrig under dom 7 år jag hade maskinen, gamla Tudor batterier.

Avatar Fallback

Re: Biltema batterier

Tosca  
#289833 Kolla vikten på i övrigt likvärdiga batterier, blyet är det dyra i dem och vissa verkar experimentera med tjockleken på det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).