Före och efter jobbet

Ett värdigt avslut på livet???,,,,

26 inlägg 8516 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ellingsson  
#28769
SkogsGotte skrev:
Engstrand skrev:Hur går man tillväga för att gå ur kyrkan då??


annars kan man göra det genom att skriva ut en blankett från www.uturkyrkan.se och skicka in det till den församling man tillhör...

Härligt med lite extra pengar varje år :)


tackar för sidan!...blir ju ett sprillans Xenon lyse varje år!!

Elmia
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#28790
Defender skrev:Nu vet jag ju inte vilken gudfruktig man du är!! Så jag kan ju inte lova att du får gå med i kyrkan. :D


Räcker det att man åker på "Julottan" 1 gång/år?.
Till meritlistan kan tilläggas, att jag aldrig somnat i Körkbänken,,,:lol:

Det är ju "alltid något", om man nu skulle gå ur, och in igen.

   TS
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28830 nu måste jag ju som medlem i svenska kyrkan
göra en åsikt från min sida, och för att vara helt ärlig så är jag inte kyrklig av mig för fem öre, men jag har ett mycket gott öga till svenska kyrkan i stort ..speciellt med tanke på vad dom har för daglig verksamhet , för nyblivna föräldrar o.s.v ..man behöver faktiskt inte stå och be på knäna idag för att få träffa en gammal skolkamrat över en j-vla schysst lunch! i församlingsgården t.e.x .. ibland finns tid även för mig ...och då smakar det bra :wink: bör tillägga att jag inte såg inslaget i TV men förstår era åsikter fullt ut .. känner många som gått ur kyrkan o.s.v ...

(ibland om nåt "strular" så har jag en väldig förmåga att vräka ur mig T.e.x : vad är det för j-vla k-kskalle som dragit denna kabelj-vel??
den idioten skulle jag vilja se bli fetkn-llad av en storj-vla fängelse ne-er i från "folswhort" ) ... så det är tur att man betalar kyrkskatten för barnens del :lol: själv är jag nog svartare än satan själv och har nog blivit det genom allt man varit med om .. men man är en livserfaren man som lever sitt liv i denna hårda kamp mot vardagslivet i övrigt :wink:

och ska vi räkna dessa futtiga kronor ? så kan jag säga att för min del så är det "skitsamma"! ... jag bara låt det vara , ....jag tror ju inte man blir "förmögen på att gå ur kyrkan" .... den som tror det bör nog byta forum och logga in på DI.SE typ :wink:

(tänk även på att svenska kyrkan är en stor skoginnnehavare / uppdragsgivare)

Användarvisningsbild
totte  
#28831 Bra rutet spindeln, jag skrev innan att jag gått ur och det gjorde jag för att jag för min del inte anser mig ha nåt gemensamt med kykans värderingar eller nåt annat samfund heller för den delen. Såna här saker skall man inte göra för några sketna kronors skull. Tycker man kyrkan är bra skall man vara med, tycker man som jag gör, inte det skall man inte vara med, så enkelt är det enligt min mening. Och nu skall jag inte babbla mer i den här tråden, det var inte för religionens skull jag gick med i skogsforum :wink: .

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28835
totte skrev:Bra rutet spindeln, jag skrev innan att jag gått ur och det gjorde jag för att jag för min del inte anser mig ha nåt gemensamt med kykans värderingar eller nåt annat samfund heller för den delen. Såna här saker skall man inte göra för några sketna kronors skull. Tycker man kyrkan är bra skall man vara med, tycker man som jag gör, inte det skall man inte vara med, så enkelt är det enligt min mening. Och nu skall jag inte babbla mer i den här tråden, det var inte för religionens skull jag gick med i skogsforum :wink: .


jag förstår dig exakt! , man behöver inte vara religiös för att ha ett stort hjärta! ..se bara på lilla mig som startade tråden om "kvinno barnamord" .. men annars är man ju tuff , :wink: ska inte heller babbla mer nu

Användarvisningsbild
masterchief  
#28839 Visst kom det lite offtopic 8)
Från att handla om ett värdigt avslut till smidigaste sätt att gå ur kyrkan.
Jag är inte heller kyrklig, men aldrig funderat på att gå ur.
Ta bara möjligheten att gifta sig i kyrkan :D , barndop etc..
Sedan har faktiskt präster lite av en kuratorroll. Ofta tar de ett riktigt tungt lass vid dödsfall, iallafall ute på landsbygden.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28841 Kan inte säga att jag är kyrklig, vet inte riktigt om jag ens är troende. Jag går dit vid behov begravningar, dop, konfirmationer etc.

Pojkarna är med o sjunger, o har riktigt roligt med de grejer de har o hitta på där. De har rätt o bestämma själv viket de vill, men tills de gjort valet kan de lika gärna vara med o ha lite kul.
Kan pojkarna hålla sig ifrån att spela dingel o har kul är det värt vart öre!

Kyrkan o jag delar nog många värderingar, kanske inte av samma orsak, men ändå. Samhällsmässigt så spelar kyrkan en stor roll tycker jag.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28846 Får man döpa ungarna osv. även om man gått ur kyrkan då?? Sambon e väldit bestämd på den punkten,trots att hon inte är troende.

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28847
Engstrand skrev:Får man döpa ungarna osv. även om man gått ur kyrkan då?? Sambon e väldit bestämd på den punkten,trots att hon inte är troende.


Nej det får du inte, dopet är ju en religös cermoni där du överlämmnar barnet till gud.

Sen kanske din lokala församlimg gör ett undantag, men du får nog räkna med att betala vad det kostar i så fall.

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28848 Jag är inte konfirmerad, ej heller min fru. Mina barn är inte döpta. Jag är med i Svenska Kyrkan, och tänker inte gå ur.

Användarvisningsbild
Sjögård  
#28967
Defender skrev:
Engstrand skrev:Får man döpa ungarna osv. även om man gått ur kyrkan då?? Sambon e väldit bestämd på den punkten,trots att hon inte är troende.


Nej det får du inte, dopet är ju en religös cermoni där du överlämmnar barnet till gud.

Sen kanske din lokala församlimg gör ett undantag, men du får nog räkna med att betala vad det kostar i så fall.

Generellt sett så är det ok. Kyrkan tjänar på att rekrytera medlemar!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).