Socialt (mer om oss)

Problem med min SkogsForum-profil

24 inlägg 12442 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287749 Tja, nu vet jag i alla fall två forum där folk hänger upp sig på det.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#287755 Ja, det är ju inte så mycket att hänga upp sig på, men för att reta lite extra kanske man kan benämna det högsta steget som "tjötröv"

Användarvisningsbild

Re: Problem med min SkogsForum-profil

JensSkoog  
#287761
Zixten skrev:Ja, det är ju inte så mycket att hänga upp sig på, men för att reta lite extra kanske man kan benämna det högsta steget som "tjötröv"

Jag titulerar mig som skvallerkärring! :lol: Huggarmästere är direkt följd av det!

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

tallen100  
#287767 Spelar väl ingen roll vad det står, det märks i regel på inläggen vad titeln egentligen ska/skulle vara.

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

axwell  
#287768
JensSkoog skrev:Jag titulerar mig som skvallerkärring! :lol: Huggarmästere är direkt följd av det!


Samma här, fast jag lever ju inte upp till titeln "Huggmästare".

Sågar, röjer, gräver, dikesrensar, ordnar väg, söker gränser, klänger kottar och planterar senare.

Hugger gör jag egentligen bara vid lastning då ju inser att någon kvist missats av sågen.

:mrgreen: Lugn, jag vet att skördarförarna "hugger" när dom spakar sina ekipage :mrgreen: :lol:

Allvarligt; helt oviktigt om vi har låtsastitlar eller inte.

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

jannee  
#287770 Sakligt sett är det väl så enkelt att desto mer man arbetar (gör nytta) desto mindre tid får man över till att hänga på något eller några forum.
Nu går jag bara till mig själv, det är mina påtvingade raster som gör att jag har tillfälle eller möjlighet att yttra mig så mycket.

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Tosca  
#287798 Ett problem är väl att det misstolkas i media.
Jag har för mig att Uvskogens blogg uppmärksammades och reportern tolkade det som något slags självtitulering.

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

Skogsforskare  
#287816 "Titlarna" skulle ju kunna spegla det dom mäter, dvs hur mycket man skriver, och med citationstecken runt för att visa att det är på skoj. "Klottrare", "kåsör", "romanförfattare". Eller kanske "sagoberättare" skulle passa bättre ibland? :)

Avatar Fallback

Re: Problem med min SkogsForum-profil

rikard_e  
#287825 Trodde inte det hade så mycket betydelse vad man hade som titel på en internetsida.
Åtminstone jag har aldrig tittat på titlar och det är inte något sätt jag bedömmer folks trovärdighet, yrke, eller kunskap om skog. Trodde bara det var en roligt mätning om hur länge man varit aktiv och hur aktiv man varit på sidan.
Bedömma gör man väl efter människors inlägg, åsikter och beteenden, inte efter någon liten titel.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).