Öppna kategorin

Traktorn på semestern :)

12 inlägg 5693 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktorn på semestern :)

Simon.M  
#285810 http://www.op.se/jamtland/stromsund/hon ... ll-nordkap denna traktorn passerade hemmavid idag vart på resa sedan i april :)



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Traktorn på semestern :)

Nippon  
#285850 Finns fler tydligen. Såg att dom hade fått in nåt liknade på jobbet. Fast där hade traktorn hytt med nån konstig plåtlåda bakom och husvagn var av lite nyare årsmodell. Med en snigel dekal längs bak. Som sagt man ska inte ha bråttom på semestern.

Användarvisningsbild

Re: Traktorn på semestern :)

JensSkoog  
#285869 Det där skulle vara drömmlovet! Men själv skulle jag tagit en tur til Norrbotten och tilbaka :lol: Har varit på Nordkapp.

Användarvisningsbild

Re: Traktorn på semestern :)

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285871 För längesen, 5 - 15 årsen kom det förbi ett gäng med häst och vagn, typ "prärievagn", hur långt dom hade färdats eller vart dom skulle har jag ingen aning om med et var i alla fall inga ifrån närområdet...

Avatar Fallback

Re: Traktorn på semestern :)

axwell  
#285888 Såg en liten snutt av en "TV-trailer" i SVT med ekipaget som det skrivs om i denna tråd.
Missade när det skulle sändas, antar att det blir inom några dagar.

Avatar Fallback

Re: Traktorn på semestern :)

Simon.M  
#285954 Ja har man gott om tid o ett par bra hörselkåpor så kanske man kunde tänka sig att åka ett par 100 mil med traktorn på semestern framöver man hinner ju se sig om i vart fall när man kryper fram i 20-30 km/h :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorn på semestern :)

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285979 Undras vad bränsleförbrukningen i liter/mil blir :?:

Avatar Fallback

Re: Traktorn på semestern :)

husqvarna_med_sthil  
#285997
JensSkoog skrev:Det där skulle vara drömmlovet! Men själv skulle jag tagit en tur til Norrbotten och tilbaka :lol: Har varit på Nordkapp.


Håller med !
Tänk vad underbart att tuffa fram i stilla mak och bara mysa. Vilket äventyr ! .. Man skulle haft en sådan mindre traktor utan hytt att göra utflykter med tillsammans hela familjen..fasen vad kul. Fast det blir väl något strul med lagen om man ska ha passagerare förstås eftersom de behöver sitta bak på vagn.

Användarvisningsbild

Re: Traktorn på semestern :)

Erre  
#285998 Samma tanke, annat fordon. :smile:
Från 2013.

Avatar Fallback

Re: Traktorn på semestern :)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#286005
husqvarna_med_sthil skrev: Fast det blir väl något strul med lagen om man ska ha passagerare förstås eftersom de behöver sitta bak på vagn.


Men, visst skall man ha vagn!? Med två längsgående bänkar och ett bord i mitten. Och ett litet hus om det blir för regnigt.

Avatar Fallback

Re: Traktorn på semestern :)

sveje  
#286074 En bensin-Grålle tar väl 2-3 liter milen om jag minns rätt.

Användarvisningsbild

Re: Traktorn på semestern :)

hayabusa 08  
#286079
Mangan skrev:
husqvarna_med_sthil skrev: Fast det blir väl något strul med lagen om man ska ha passagerare förstås eftersom de behöver sitta bak på vagn.


Men, visst skall man ha vagn!? Med två längsgående bänkar och ett bord i mitten. Och ett litet hus om det blir för regnigt.



Låter nästan som en ide jag o ngr kompisar hade på en fest när vi gick på lantbrukskolan ngn gång förra årtusendet :grin:

Vi kom fram till att vi skulle ta den enes BM boxer och balavagn och på den hiva upp en lekstuga och sen dra på semester :P
Synd att det bara stannade som en galen ide, hade nog blitt ett minne för livet :lol: :P

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).