Traktorn i skogen

Två traktorer skall bli en

19 inlägg 14630 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Två traktorer skall bli en

stegmaster  
#285702
Zixten skrev:Valtra A75 är väl relativt ren från elektronik...
Säkert en del tidigare modeller av Valmet / Valtra med...


Jovisst er det så, men sammenhållet med dessa Nh som linkas til blir ju valmet rena Hi-Tech med elektronisk stryda lyftarmer, mm.....( Autocontroll som det heter)
Detta samman med har elektrisk timtellare har valmet haft sen 80- talet.
Det er mere Hi-Tech på gamla 95mod. valmet (665- tillvarandet A serie), enn på min kompis nya Case jx80 från 2013. 8)

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Två traktorer skall bli en

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#285704
stegmaster skrev:
Zixten skrev:Valtra A75 är väl relativt ren från elektronik...
Säkert en del tidigare modeller av Valmet / Valtra med...


Jovisst er det så, men sammenhållet med dessa Nh som linkas til blir ju valmet rena Hi-Tech med elektronisk stryda lyftarmer, mm.....( Autocontroll som det heter)
Detta samman med har elektrisk timtellare har valmet haft sen 80- talet.
Det er mere Hi-Tech på gamla 95mod. valmet (665- tillvarandet A serie), enn på min kompis nya Case jx80 från 2013. 8)


Det var nog tillval med elektroniskt styrda lyftarmar mm... För på min är det inget sådant...

Användarvisningsbild

Re: Två traktorer skall bli en

stegmaster  
#285709
Zixten skrev:
stegmaster skrev:
Zixten skrev:Valtra A75 är väl relativt ren från elektronik...
Säkert en del tidigare modeller av Valmet / Valtra med...


Jovisst er det så, men sammenhållet med dessa Nh som linkas til blir ju valmet rena Hi-Tech med elektronisk stryda lyftarmer, mm.....( Autocontroll som det heter)
Detta samman med har elektrisk timtellare har valmet haft sen 80- talet.
Det er mere Hi-Tech på gamla 95mod. valmet (665- tillvarandet A serie), enn på min kompis nya Case jx80 från 2013. 8)


Det var nog tillval med elektroniskt styrda lyftarmar mm... För på min är det inget sådant...

OK.
Här i Norge har det varit tvärt om tror jag, med autocontroll som standard och at manuell regl. fanns som tillval.
Mycket sällan man ser någon utan detta, och dom gånger man ser det handler det oftast om importeradet valtra från UK.

Men skit samma.
Trodde jag skulle få Slurfi at hetsa til lite, men han verkar slö nu i sommarvarmen verkar det som. :wink: :lol:
Trevligt med lite godartat mobbing iblant. :grin:

Avatar Fallback

Re: Två traktorer skall bli en

ulfgustav  
#286780 Hej alla och tack för förslag och tips. Jag söker vidare och kommer att inrikta mig på att finna t.ex en sen BM 650, eller Valmet först och främst

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).