Skördare

FORESTLINE

46 inlägg 25684 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28408
NZ skrev:Vad är det som strular på H8:orna då. Eller är det bara tidiga modeller som krånglar?


På våran gamla var de mycke med aggregat och dator som krånglade.På slutet hade dom problem med fel meddelande om "tilt ner" som aldrig försvann fast allt som kunde krångla var utbytt :?

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#28410
jockekarlsson skrev:
Hej jasså var det er h8 som jag hjälpte Niklas med fixade lite kran och aggregat inställningar på den och så tvättade jag och kompisen den som för övrigt har den forestlinen med 9 meters kran och logmax 4000 som också var med på elmia.
Verkar som det är många H8 or som krånglar körde själv en h8 årsmodel 05, 4 maskiner senare än eran men vi körde 5600tim med den hörde era problem ni hadde haft det var samma fel för oss å i stort sett. Skönt att den vart såld nu har man fått en eco-log 560c med logmax 5000c :lol: lite mer maskin. Aldrig mer en 4 hjulig skördare eller bestånds gående. Lång kran ska det va 8)[/quote]

Japp de stämmer bra det träffade han med den andra forestlinen när dom var och hämtade h8an. Ja jag hörde att de var krångel med den du hade också, finns en neråt fagersta hållet som också har en h8a med exakt lika fel :? Ja fy fan då har du fått dej en riktig maskin nu :D[/quote]

japp är hel nöjd med ecologen :lol: hörde att ni eventuellt skulle gå ner en storlek på skotaren blir det av eller? är väl inge fel på 840n ni har är väl desutom 600 hjul på den så den är ju inte bred direkt, chefen jag har, har en 840.3 med 710 hjul och band bak är ju bara 305cm band kant till band kant

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28412 Ja de är riktigt fina maskiner eco-log går 2st 560 här i trakterna :)
Ja får se,vi ska få ner en forestline
skotare på prov men jag vet inte eftersom den är så pass högt bygd å när kylarn ligger ovanpå motorn skymmer de
sikten en hel del framåt och så tyckte jag den var lite trång i hytten när man snurrade på stolen :?
Jo 840in går fint tycker dock den kan va lite vinglig ibland med 600 hjulen, ja chefen pratade om nån som hade 840 med 700hjul och stakbreddare som körde första gallring ,
de skulle passa oss bättre tycker jag eftersom oftast på stora enso är de skiften på mellan 20-60ha så de blir oftast lite körväg,
och inte så kul om man har en mindre skotare då.

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#28475
jockekarlsson skrev:Ja de är riktigt fina maskiner eco-log går 2st 560 här i trakterna :)
Ja får se,vi ska få ner en forestline
skotare på prov men jag vet inte eftersom den är så pass högt bygd å när kylarn ligger ovanpå motorn skymmer de
sikten en hel del framåt och så tyckte jag den var lite trång i hytten när man snurrade på stolen :?
Jo 840in går fint tycker dock den kan va lite vinglig ibland med 600 hjulen, ja chefen pratade om nån som hade 840 med 700hjul och stakbreddare som körde första gallring ,
de skulle passa oss bättre tycker jag eftersom oftast på stora enso är de skiften på mellan 20-60ha så de blir oftast lite körväg,
och inte så kul om man har en mindre skotare då.


japp det är vi som har den vart lite mer rediga lass när stakbreddarna
kom dit 8)

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28477 kan jag förstå ska fälla ut dom på skotarn imorn å se hur de går :D

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#28708
jockekarlsson skrev:kan jag förstå ska fälla ut dom på skotarn imorn å se hur de går :D


gör du rätt i du kännar ju in en hel del när dom är utfällda på en dag :lol:

Avatar Fallback

FILM forestline [kommer sammanfogas]

Undrom  
#54884 Detta är en riktig combi !

Faan vad efektivt

Avatar Fallback

Re: FILMER - Skördare

skyttekungen  
#54943 jo det verkar riktigt smidigt snygg maskin för övrigt.

Användarvisningsbild

Re: FILMER - Skördare

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54944
Undrom skrev:Detta är en riktig combi !

Faan vad efektivt


Borde det inte bli jobbigt att flytta? eller hur har dem löst det...?

Användarvisningsbild

Re: FORESTLINE

Fredrik Reuter  
#93263 Hej,
Hittade en "gammal" skogstidning idag och bläddrade igenom (såklart).
Där var Forestline med med sin MPM C90 (?) och då slog det mig att det varit lite dåligt med info om denna skogsmaskin nu ett tag, är det någon som har färsk info om tillverkning eller hur många som går i skogarna, eller nåt annat?

Avatar Fallback

Re: FORESTLINE

Morran_  
#106263 jag såg i en Direktkontakt skog annons att det börjar hända en del runt Forestline.
Modellprogram 3skotare och 3 skördare, har dom combimaskinerna kvar som option?
F-140 skotare såg väl tilltagen ut med lång boggi, MB 326hk samt 26-tons dragkraft, stuket på maskinen är
helrätt, snygg ! :P
är det nån igång som man kan titta på nånstans ?
ska byta maskin,har funderat på en John deere 1510E men är skeptisk till snurrhytt alt en Ponsse Buffalo men
måste nog kolla detta innan jag bestämmer mig.

Användarvisningsbild

Re: FORESTLINE

stegmaster  
#106272
Morran_ skrev:jag såg i en Direktkontakt skog annons att det börjar hända en del runt Forestline.
Modellprogram 3skotare och 3 skördare, har dom combimaskinerna kvar som option?
F-140 skotare såg väl tilltagen ut med lång boggi, MB 326hk samt 26-tons dragkraft, stuket på maskinen är
helrätt, snygg ! :P
är det nån igång som man kan titta på nånstans ?
ska byta maskin,har funderat på en John deere 1510E men är skeptisk till snurrhytt alt en Ponsse Buffalo men
måste nog kolla detta innan jag bestämmer mig.

Detta var ju värklig något nytt, men det finns inte nåt på deras hemsida om detta. :surp:
Fortfarande combimaskinen som gäller där.

Användarvisningsbild

Re: FORESTLINE

MadCoke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#153749 Bumpar tråden. Tänkte höra hur maskinerna har fungerat, de borde ha varit i drift ett tag nu, men det är väldigt tyst om dem.

/Dan

Användarvisningsbild

Re: FORESTLINE

Fredrik Reuter  
#349060 Hej,
Bumpar tråden igen, när jag var förbi Peters Skogsmaskiner senast så stod en Forestline till försäljning där.Gick runt den några varv med kameran och filmade lite:


Avatar Fallback

Re: FORESTLINE

Blivande snickare  
#349061 Vad låg priset på?
Å fanns skotare-delen med?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).