Motorsåg och handhållet

Ersättare till MS250, en MS241?

26 inlägg 15596 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

traktorz  
#262038 Tydligen väldigt stora marginaler på MS 241, som ju inte haft någon konkurrens tidigare. Påslaget för VW modellen med värme är också väsentligt mer än på t.ex. motsvarande HVA modeller. Mer prispress på MS 261 modellen, så den modellen är nog mer såg för pengarna i de allra flesta fall.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

donky-kong  
#262053
traktorz skrev:Mer prispress på MS 261 modellen, så den modellen är nog mer såg för pengarna i de allra flesta fall.


Ja, 50cc klassen är betydligt med konkurrensutsatt.
Hittade en annons på blocket igår där fabriksnya 550XPG säljs för 7280:-

http://www.blocket.se/halland/Husqvarna ... ?ca=15&w=2



Namnlös.png


traktorz skrev:Tydligen väldigt stora marginaler på MS 241, som ju inte haft någon konkurrens tidigare. Påslaget för VW modellen med värme är också väsentligt mer än på t.ex. motsvarande HVA modeller.


Vinterutrustning kostar en tusenlapp enl. listpris. Så, ja, påslaget är stort jämfört med vad värme-pryttlarna kostar. Kan hoppas att 543XPG pressar ner Stihl MS241 i framtiden :)

Jag hoppas att 241:an ska fungera fint till gallring och upp till medelgrova stammar.
På sikt skulle jag vilja utöka sågfamiljen ytterligare med en större såg (typ 60 cc) för rotkap, rejäla "vargar" och ökad machofaktor :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

Homo abies  
#262709 ms241 och ms362 18"+ är ett radarpar!!!

Avatar Fallback

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

nixs  
#284051
Homo abies skrev:ms241 och ms362 18"+ är ett radarpar!!!


Håller med!

Användarvisningsbild

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

JensSkoog  
#284071 "Solde" tre MS241 för min ÅF til tre av mina kompisar.(4990 n.kr pr. stk) Dom är glada amatörar, men med den sågen känner dom sig som proffs! Har bara fått positiva ord om den från dom. Dom körde olika sågar, HVA, Jonsered och en sliten Stihl, innan nyköpet, och ingen av dom saknar gammlasågen. :grin:

Avatar Fallback

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

Brumsten  
#284074 Det måste vara jävligt tråkigt på midsommaren om det här är det roligaste en kväll som denna.
Blogga om sågar som inte har något egentligt berättigande på marknaden.
Nä släpp hörnflaggan och kom med i matchen, koncentrera er på att ha kul istället.
Prata om dåliga sågar kan vi göra resten av året
Med hopp om snar bättring.
Er förbundne// Brumsten, fnv. halvrökig.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

Brumsten  
#284075 Det måste vara jävligt tråkigt på midsommaren om det här är det roligaste en kväll som denna.
Blogga om sågar som inte har något egentligt berättigande på marknaden.
Nä släpp hörnflaggan och kom med i matchen, koncentrera er på att ha kul istället.
Prata om dåliga sågar kan vi göra resten av året
Med hopp om snar bättring.
Er förbundne// Brumsten, fnv. halvrökig.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

Brumsten  
#284076 Fattar ni?

Användarvisningsbild

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

totte  
#284139 :lol: :lol:

Brumsten, dom firar midsommarafton den 23:e i Norge inte som vi, alltid på en fredag.

Användarvisningsbild

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

JensSkoog  
#284144
Brumsten skrev:Det måste vara jävligt tråkigt på midsommaren om det här är det roligaste en kväll som denna.
Blogga om sågar som inte har något egentligt berättigande på marknaden.
Nä släpp hörnflaggan och kom med i matchen, koncentrera er på att ha kul istället.
Prata om dåliga sågar kan vi göra resten av året
Med hopp om snar bättring.
Er förbundne// Brumsten, fnv. halvrökig.
Ha de.

Tjänare Brumsten. Hoppas huvudet ditt är i gott skick i dag ochså! :mrgreen:
Du vet, dom bästa sakorna i världen är motorsågar, akvavit och Skogsforum. Fotboll och midsommarfäst kommer långt nere på listan - har gjort mitt i båda!
Annars blir det fel för mig å döma vilka sågar som inte har något egentligt berättigande på marknaden. En god såg är en såg man gillar själv! :grin:

Avatar Fallback

Re: Ersättare till MS250, en MS241?

SawTroll  
#284149
traktorz skrev:Tydligen väldigt stora marginaler på MS 241, som ju inte haft någon konkurrens tidigare. Påslaget för VW modellen med värme är också väsentligt mer än på t.ex. motsvarande HVA modeller. .... .


Det er helt vanlig at påslaget for varme er mye større for Stihl enn for HVA - men i hvert fall her er jo prisen på grunnmodellen så mye lavere at det som oftest er billigere å kjøpe Stihl uansett (i Norge).

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).