Motorsåg och handhållet

Partner kastskydd

10 inlägg 7359 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Partner kastskydd

bmsm868  
#283974 Hej, jag har en partner motorsåg som jag gått igenom. Och när jag plockade bort kastskyddet så ramlade grejerna isär så jag han aldrig se hur det satt. Och nu när jag tänkte slänga ihop den igen så vart det problem med att sätta dit den runda lilla fjädern som ska sitta där nånstans. Någon som kan förklara hur grejerna ska sitta?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner kastskydd

totte  
#283985 Här är ett utsnitt ur en IPL för en F55 som ser ut ha samma grejor som din.

p55.jpg


Ser ut som 267732 kunde vara en sån fjäder, skall alltså vara på insidan och hålla den där haken, 269173 (tror jag det står) i spänn. Mange vet nog bättre än jag.

Användarvisningsbild

Re: Partner kastskydd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#283989 Tror nog det är som Totte beskriver. Det ska vara en fjäder likt den på bilden, svårt o säga om det är rätt storlek men antar det inte finns nåt o välja på.

Avatar Fallback

Re: Partner kastskydd

Brumsten  
#283990 Hej, fjädern är som Totte säger till spärrhaken, det är den som låser hävarmen till bromsfjädern som påverkar bromsbandet.
Fjädern ska sitta på utsidan av spärrhaken.
Det var många år sedan jag lagade en sådan broms, men jag kommer ihåg hur den den är konstruerad.
Det brukar vara lite bök med låskulan och fjädern vid montering, men det brukar lösa sig med lite tålamod.
Ha de, och trevlig midsommar.

Användarvisningsbild

Re: Partner kastskydd

totte  
#284049
Brumsten skrev:Fjädern ska sitta på utsidan av spärrhaken.


Bara för att inte orsaka missförstånd: När jag sa "på insidan" så syftade jag alltså på hela grunkan, dvs, att fjädern inte hör hemma på utsidan där handtaget sitter utan därinne där spärrhaken är.

Trevlig midsommar får jag önska också!

Användarvisningsbild

Re: Partner kastskydd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284061 Tcker nog det framgår av sprängskiss med hur det ska sitta så det är nog klart som matjesillspad hur det ska vara.

Avatar Fallback

Re: Partner kastskydd

Brumsten  
#284064 Hej, det kan bara monteras på ett sätt för att det ska fungera.
Klart som korvspad, ej att förväxla med sillake
Trevlig fortsättning på midsommaren, drick inte för mycket, om ni ska drick inte matjessillspad,
håll er till ädlare varor.
Ha de

Användarvisningsbild

Re: Partner kastskydd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284085 Fisk ska simma, men inte i de vatten de är vana vid, då kan man bli sjuk.

Användarvisningsbild

Re: Partner kastskydd

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#284089 Oj, glömde ta med nåt tråd relaterat...

Avatar Fallback

Re: Partner kastskydd

Brumsten  
#284106 Hej, kommer ihåg bilden, texten under var att en välskött Partner är alltid bäst
Det var bättre förr.
Fortsätt festa!
Ha de.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).