Skördare

FORESTLINE

46 inlägg 25670 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28301 Hallå våran gamla h8 som han hade till salu. Vi bytte in den mot en forestline pga de var för mycke skruva med rottnen.Ska nu nån gång i maj få ner en skotare på prov så får se va de är för nå.

Användarvisningsbild
masterchief  
#28308 Världen är allt bra liten ibland :D
Nöjd med forestlinen som skördare?

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28313 ja de är den :D Jadå vi har haft den i strax över 200 timmar nu men den vill gärna gå varm men tror dom hade fått till de nu. Har bara provkört den en dag men tyckte den gick riktigt bra de lilla jag testa (kör skotarn annars) mycke tyst i hytten och hydraulik som aldrig tvekar. Vi skulle få ha skotar modellen och testa i en månad så man får se hur den funkar.

Användarvisningsbild
masterchief  
#28323 Lova att ge oss fortlöpande rapporter.
Tycker det är intressant att Forestline vågar göra det här.
Jag åkte i forestlinen på Elmia, blev imponerad av styrkan i den.
Ska man jämföra med konkurrenten Tigercat H09 så var den vesäntliga nackdelen borta, nämligen markfrigången.
Nu håller jag inte H09an för en dålig maskin, men lite för udda i mina trakter för att jag ska överväga en i nuläget.
Närhet till service är väldigt viktigt.
Tur man inte köpte eran gamla H8a då iom den strulade en hel del, blev tillfrågad om det...
Men låg ett år förtidigt i bytesplanen för mig...

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28325 Japp de ska jag göra kan ta lite kort på den när vi kommer på samma objekt. Och så att den är så smidig ändå för å vara 8hjul, Vi kör den som beståndsgående med vätskefyllda 500hjul och log max 3000 står riktigt stadigt lär jag säga. Ja den maskin var de då tur du inte köpte :) Var en 05 som gått 3500h och den funkade om dom hade tur en hel dag var lika med förra h8an med 7000h, hade den nya bara i 3 ½ månad å kan säga att man är glad att man kör skotare och slapp de eländet :D

Avatar Fallback
Undrom  
#28334
masterchief skrev:Vad jag fattat så har de en maskin levererad till kund och ett par på under byggnad.
Har en bekant som ska jobba som säljare med forestline bara de kommer överens om vilkoren..
I nuläget har de några kontrakt färdiga, med inbyten etc...
De har en H8a till försäljning som de fått i inbyte, om den inte är såld i skrivande stund.
Vad jag vet så har ingen kombimaskin sålts än utan bara som skördare.


Jag var ner och handlade ett Nytt SP451LF av Forestline i Ö-vik för två
veckor sedan. Dom har argenturen för SP från sundsvall och uppåt
föresten.
Där stod 2 st F-line maskiner färdiga för leverans till kunder.
och det var nr 8 och 9 blev jag informerad om.
nr 10 och 11 är under uppbyggnad och det rulllar tydlingen ut 1 maskin
var 3 vecka. Målet var 12 maskiner i år och det fanns bara 3st kvar
i år som ej var sålda.
Skotaren en 11 tonnare släpps nästa månad,jag fick se en glimmt av den
av säljaren Nicklas Bergstrom, den ska vara 266 bred med 710 hjul,
och ligger på 21 tons dragkraft ! 2 tredjedelar på vagnen och en tredjedel
på Traktorn. Det ser ut som Rottne F10 an får smörj på startlinjen !
Hoppas !
Jag frågade lite om kombin,tydligen finns en som går men det gick inte
att få ur honom var eller när den släpps på marknaden.
dom vill väl lansera skotaren först, det skulle jag ha gjort i alla fall .

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28383 Stämmer bra det våran var nr8 den som är på bilden.

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28384 Dom har nu också äntligen fått den sluta å gå varm.
Dom fick höja upp plåten över kylarn med 7cm eftersom
kylarn ligger ovanpå motorn och huven är i princip heltäckande så hade varmluften ingenstans och ta vägen. Dom har även bytt alla
kolvar + slangar till kran eftersom de var nå fel från fabrik.

Användarvisningsbild
masterchief  
#28387 Hur har chefen gjort upp affären?
Visst är forestline reko eftersom de uppgraderar och byter felande delar, men köper man en skördare för X antal mille så kostar stillestånd, löner, räntor och amorteringar.
Fick han den rabatterat eller leasar han den som testmaskin för forestline?
Något man får räkna med med en ny maskintyp är ett visst strul i början.
Man ser bara de stora jättarna vilka bekymmer de brukar få efter ett tag, när diverse delar havererar...

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28390
masterchief skrev:Hur har chefen gjort upp affären?
Visst är forestline reko eftersom de uppgraderar och byter felande delar, men köper man en skördare för X antal mille så kostar stillestånd, löner, räntor och amorteringar.
Fick han den rabatterat eller leasar han den som testmaskin för forestline?
Något man får räkna med med en ny maskintyp är ett visst strul i början.
Man ser bara de stora jättarna vilka bekymmer de brukar få efter ett tag, när diverse delar havererar...


Har för mig han leasar den men är inte säker. Ja pengarna sticker snabbt iväg men chefen får fakturera tim priset när den står så
de är jävligt bra. Ja lite strul får man räkna med har väl
vart slangar som lossnat å nån programvara som krånglat på den men de är ju som sagt en relativt ny modell, kolvarna och slangar till kran stod mowi för eftersom de var dom som monterat fel.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28395 Vad sitter de för dator i den? Dasa??

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28396
Engstrand skrev:Vad sitter de för dator i den? Dasa??


Japp de stämmer

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#28403
jockekarlsson skrev:Japp de ska jag göra kan ta lite kort på den när vi kommer på samma objekt. Och så att den är så smidig ändå för å vara 8hjul, Vi kör den som beståndsgående med vätskefyllda 500hjul och log max 3000 står riktigt stadigt lär jag säga. Ja den maskin var de då tur du inte köpte :) Var en 05 som gått 3500h och den funkade om dom hade tur en hel dag var lika med förra h8an med 7000h, hade den nya bara i 3 ½ månad å kan säga att man är glad att man kör skotare och slapp de eländet :D



Hej jasså var det er h8 som jag hjälpte Niklas med fixade lite kran och aggregat inställningar på den och så tvättade jag och kompisen den som för övrigt har den forestlinen med 9 meters kran och logmax 4000 som också var med på elmia.
Verkar som det är många H8 or som krånglar körde själv en h8 årsmodel 05, 4 maskiner senare än eran men vi körde 5600tim med den hörde era problem ni hadde haft det var samma fel för oss å i stort sett. Skönt att den vart såld nu har man fått en eco-log 560c med logmax 5000c :lol: lite mer maskin. Aldrig mer en 4 hjulig skördare eller bestånds gående. Lång kran ska det va 8)

Användarvisningsbild
NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28406 Vad är det som strular på H8:orna då. Eller är det bara tidiga modeller som krånglar?

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28407 [/quote]Hej jasså var det er h8 som jag hjälpte Niklas med fixade lite kran och aggregat inställningar på den och så tvättade jag och kompisen den som för övrigt har den forestlinen med 9 meters kran och logmax 4000 som också var med på elmia.
Verkar som det är många H8 or som krånglar körde själv en h8 årsmodel 05, 4 maskiner senare än eran men vi körde 5600tim med den hörde era problem ni hadde haft det var samma fel för oss å i stort sett. Skönt att den vart såld nu har man fått en eco-log 560c med logmax 5000c :lol: lite mer maskin. Aldrig mer en 4 hjulig skördare eller bestånds gående. Lång kran ska det va 8)[/quote]

Japp de stämmer bra det träffade han med den andra forestlinen när dom var och hämtade h8an. Ja jag hörde att de var krångel med den du hade också, finns en neråt fagersta hållet som också har en h8a med exakt lika fel :? Ja fy fan då har du fått dej en riktig maskin nu :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).