Motorsåg och handhållet

Reparation av sågkedja

8 inlägg 8931 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Reparation av sågkedja

hakelm  
#283056 Jag har många sågkedjor med smärre defekter t.ex. en stukad länk eller bruten tand, som jag över tid ersatt med nya.
Tycker att detta är slöseri och jag vill nu gärna laga de gamla kedjorna. Det borde ju vara enkelt att slipa bort nitar och skarva med nya länkar eller göra om två kassa kedjor till en ny.
Är det någon som vet var man kan få tag på en reparationssats eller kanske bara lämpliga nitar?
Tacksam för varje tips
Håkan



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Reparation av sågkedja

anersimyra  
#283057
hakelm skrev:Jag har många sågkedjor med smärre defekter t.ex. en stukad länk eller bruten tand, som jag över tid ersatt med nya.
Tycker att detta är slöseri och jag vill nu gärna laga de gamla kedjorna. Det borde ju vara enkelt att slipa bort nitar och skarva med nya länkar eller göra om två kassa kedjor till en ny.
Är det någon som vet var man kan få tag på en reparationssats eller kanske bara lämpliga nitar?
Tacksam för varje tips
Håkan

Skogma.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Reparation av sågkedja

hakelm  
#283077 Tack för det men jag blev tyvärr inte så mycket klokare.
H

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reparation av sågkedja

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#283091 Ta reda på vad du behöver delar till och vilka delar du behöver. Sen kan du köpa dem hos ÅTF eller från internet.

Användarvisningsbild

Re: Reparation av sågkedja

Huskyman  
#283100 Skogma har grejerna men är väl inte kanske det billigaste alternativet. De har en egenhet att ta lite mer betalt än andra. Men här är i alla fall länken:
http://www.skogma.se/b2c/Servlet?page=o ... ntIndex=48

Avatar Fallback

Re: Reparation av sågkedja

hakelm  
#283104 Tack för bra svar. Precis de verktyg jag behöver men som du säger, så är priserna litet branta. Hittar dock inga nitar vare sig på Skogma eller Nordforest.
Håkan
Senast redigerad av hakelm ons 11 jun 2014, 19:50, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Reparation av sågkedja

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#283106 Tänk på att det är ofta olika delar till olika kedje modeller.

Användarvisningsbild

Re: Reparation av sågkedja

selsmoran  
#385659 Kontakta oss så får du hjälp med att laga kedjorna.
Dock får dom inte vara rostiga.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).