Öppna kategorin

Klassiskt misstag, eller?

5 inlägg 4342 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Klassiskt misstag, eller?

Konsult  
#282858 Håller på att röja 20 ha 25 årig tallskog men passerade ett björkbestånd och min tanke var där att lämna kvar en del för ett framtida (på ca 5 år) veduttag. Veduttaget ger mig då rätt stamantal. Vad tror ni, ska jag nöja mig så här enligt bilden i fem år eller ska jag ta ned stamantalet ytterligare?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Klassiskt misstag, eller?

JensSkoog  
#282871 Jag skulle låtit det stå om jag planerade hugga om fem år. Du har ju redan glest ut mycket.

Avatar Fallback

Re: Klassiskt misstag, eller?

ulfgustav  
#282875 Jag skulle redan nu tagit ut brännved av det du röjt ner och sedan som du undrar låtit resterande stå i t.ex 5 år innan du hugger ut mera brännved. Ev så kan det vara så att du även då skall lämna stammar i ytterligare 5år innan du tar ut dem

Användarvisningsbild

Re: Klassiskt misstag, eller?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582895 Nu är man nyfiken @Konsult.

Vad har hänt, hur ser det ut efter fem år.? :geek:

Avatar Fallback

Re: Klassiskt misstag, eller?

hfab  
#674308
Konsult skrev:Håller på att röja 20 ha 25 årig tallskog men passerade ett björkbestånd och min tanke var där att lämna kvar en del för ett framtida (på ca 5 år) veduttag. Veduttaget ger mig då rätt stamantal. Vad tror ni, ska jag nöja mig så här enligt bilden i fem år eller ska jag ta ned stamantalet ytterligare?

Hur blev röjningen? Det har gått 6år nu.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).