Tosca skrev:Nu när de ordinarie semestertiderna närmar sig hör man det propageras att man inte ska planera för många projekt och annat så man inte hinner vila upp sig.
Även om det är skönt att vara ledig och så så undrar jag om semestern verkligen behövs?
Räcker det inte med någon ledig helg och skippa semestern?
Trivs man på jobbet borde det väl gå bra att jobba utan semester?
Tosca skrev:Nu när de ordinarie semestertiderna närmar sig hör man det propageras att man inte ska planera för många projekt och annat så man inte hinner vila upp sig.
Även om det är skönt att vara ledig och så så undrar jag om semestern verkligen behövs?
Palakangas skrev:Tosca skrev:Nu när de ordinarie semestertiderna närmar sig hör man det propageras att man inte ska planera för många projekt och annat så man inte hinner vila upp sig.
Det var bland det dummaste jag läst på länge.
totte skrev:Utan semester hade jag inte stått ut, så länge jag jobbade. Och då har jag ändå mestadels haft jobb där jag trivts mycket bra. Men att vara ledig och rå över sin tid och helt koppla bort jobbet har alltid känts nödvändigt. Vet tusan hur jag skall göra nu när jag är pensionär .