Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Veckoservice

3 inlägg 3892 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Veckoservice

estar  
#282752 Hej. Jag har en fundering. Hur många utav er har en bestämd dag i veckan då ni har 1-2 timmars service å fixar småfel på maskinen?

Och vad brukar ni göra .



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Veckoservice

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#282819 Vi har det varje fredag, vi har ca 2 tim gemensamt och fixar saker som uppkommit under veckan som inte anses vara direkt akuta. Vi försöker hålla allt tiptop så det inte ska bli onödiga stillestånd, kanske hjälps åt att byta en slang som är nött istället för att den ska gå när man är själv sent på kvällen osv.
Är det tid för oljebyte osv så blir det på fredagsservicen.
Och så dricker vi lite kaffe och fikar en stund, tror det är bra för trivseln att sitta ner och svamla över en kopp kaffe, annars blir det ju mest snabbt vid skiftbyten under resten av veckan.

Användarvisningsbild

Re: Veckoservice

Smålandshuggarn  
#282829
Valmet 890 skrev:Vi har det varje fredag, vi har ca 2 tim gemensamt och fixar saker som uppkommit under veckan som inte anses vara direkt akuta. Vi försöker hålla allt tiptop så det inte ska bli onödiga stillestånd, kanske hjälps åt att byta en slang som är nött istället för att den ska gå när man är själv sent på kvällen osv.
Är det tid för oljebyte osv så blir det på fredagsservicen.
Och så dricker vi lite kaffe och fikar en stund, tror det är bra för trivseln att sitta ner och svamla över en kopp kaffe, annars blir det ju mest snabbt vid skiftbyten under resten av veckan.


Sånt upplägg har ja me, sista timmen/timmarna på fredagen innan ja åker hem. Smörjer aggregatet en gång emellan med.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).