Skogsnyheter

Mycket skräp i skogen

40 inlägg 22765 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mycket skräp i skogen

Tosca  
#282131
anersimyra skrev:Kommunen har ingen skyldighet att avlägsna skrot eller sopor från annan mark än kommunal mark, inte ens det görs alla gånger, kommunen hänvisar till polisen, och de tillbaka till kommunen. :shock:

Det finns ett prejudikat där kommunen tvingades städa i skogen, jag tror det var Sveaskog som var markägare där det var dumpat.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Mycket skräp i skogen

anersimyra  
#282132 Kan kanske bero på att Sveaskog är ett statligt bolag. I annat fall innebär domen att vem som helst kan dumpa sopor på egen mark, och därefter med hänvisning till domen få gratis borttransport.. :shock: :shock:

Avatar Fallback

Re: Mycket skräp i skogen

Tosca  
#282172 Kommunal och statlig kassa hör ju inte ihop, så det borde ju kunna gälla även en privat markägare.
Ska se om jag kan hitta domen vid tillfälle.

Avatar Fallback

Re: Mycket skräp i skogen

Tosca  
#282176 Här hänvisas det till detta prejudikat åtminstone:
http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1 ... -i-skogen-

Avatar Fallback

Re: Mycket skräp i skogen

Tosca  
Användarvisningsbild

Re: Mycket skräp i skogen

anersimyra  
#282179 Miljöfarligt avfall, det blir då ett fall för räddningstjänsten, dvs..kommunen.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Mycket skräp i skogen

Hema  
#282185 Mao. kan man om man får skräp på sin mark addera en oljedunk o så hämtar de allt? ;)

Användarvisningsbild

Re: Mycket skräp i skogen

anersimyra  
#282188
Hema skrev:Mao. kan man om man får skräp på sin mark addera en oljedunk o så hämtar de allt? ;)
JA !! :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Mycket skräp i skogen

anersimyra  
#282189 " Bärplockarläger " måste betraktas som miljöfarlig verksamhet.. :smile: :smile: :smile: :smile:

Användarvisningsbild

Re: Mycket skräp i skogen

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#282204
anersimyra skrev:" Bärplockarläger " måste betraktas som miljöfarlig verksamhet.. :smile: :smile: :smile: :smile:


Tveklöst!
/Niklas

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).