Öppna kategorin

För oss på tvåhjulingar.

11 inlägg 4176 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

För oss på tvåhjulingar.

bodaedet  
#281535 Har som tänkt åka på Mc semestrar, efter 15 år i dvala. Som värmlänning är ju Norge ett självklart mål med fina vägar och vacker natur.
Men har ni skogsfolk andra förslag, gärna från våra finska vänner, och gärna resmål med skoglig och maskinell anknytning.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: För oss på tvåhjulingar.

totte  
#281544 Om du vill åka långt så är Skogsmuseet i Lycksele ett självklart mål. Inte så dumt för en bra tur, upp genom Norge till Mo i Rana och så därifrån ner till Lycksele och så Norrlands inland hemåt. Drar man undan från de större turistvägarna (45:an) så finns det massor av fina vägar neråt, hygglig standard och lite trafik.

Användarvisningsbild

Re: För oss på tvåhjulingar.

JensSkoog  
#281555 För mig är tvåhjulingen min Aebi tvåhjulstraktor, och med den skulle det bli lite långt på vägen :lol: , men nästa gong jag tar bilen til nordnorge, blir det genom Sverige och då står Lycksele och museet där på kartan :grin:

Avatar Fallback

Re: För oss på tvåhjulingar.

Ferguson system  
#281560 Hvis du er ute etter å se på maskiner og utstyr er det mye som skjer i sommer. Det er veteran treff på Magnor travbane 28-29 juni (traktorer, stasjonær motorer, lastebil løp, veteran biler, det meste med motor). Videre mot Kongsvinger hvor det er verdt å stoppe å se på skansen. For så å sette kursen mot Gamle Hvam museum i Nes. Gamle Hvam er en storgård med byggninger fra 1600 tallet. Utstilling av Gamle traktorer/m utstyr, og gårdsredskaper, gammelt sagbruk drevet av dampmaskin, og utstilling av våpen og krigs effekter fra andre verdenskrig. Tilslutt anbefaler jeg en tur innom Lillestrøm 4 juli. Som sies å være det største amerikanske bil,lastebil,sykkel treffet/m cruising utenfor USA.

Användarvisningsbild

Re: För oss på tvåhjulingar.

Karlsson_98  
#281570 Vart i Värmland håller du till? Bor nästan i Norge jag, fågelvägen är kanske 1 mil till gränsen.. :smile:

Användarvisningsbild

Re: För oss på tvåhjulingar.

bodaedet  
#281575 Jo, har väl ca 3km fågelvägen till Norge ibland önskar man att gränsen var flyttad 3,5 km österut.
Bor i Skillingmark.

   TS
Avatar Fallback

Re: För oss på tvåhjulingar.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#281577 Är det en sådan här du menar? :) Är på väg till skogen just nu,en mil kvar.

Användarvisningsbild

Re: För oss på tvåhjulingar.

stegmaster  
#281581 Här i Norge kommer det nog ann på vad du setter högst (maskiner eller natur)
ôstre delar av Norge liknar ju mycket på Sverige, så vil du se mer "vill natur" med stupbratta fjell och jättefina mc väger så er det västerut du ska dra.
Dock vet jag inte om så mycket maskingrejor att kolla.

Användarvisningsbild

Re: För oss på tvåhjulingar.

bodaedet  
#281588 Nja, Mangan det sitter en motor i ramen, annars rätt.
Det blir nog västerut vi beger oss, naturen är ju storslagen där och man tröttnar inte.

   TS
Avatar Fallback

Re: För oss på tvåhjulingar.

Rolfnilsson400  
#281599 2-3 Juli Degeberga Skåne Tändkulans dag

Användarvisningsbild

Re: För oss på tvåhjulingar.

totte  
#281605 Lördag . södag 2 - 3 augusti, Motorns dag i Målilla.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).