Motorsåg och handhållet

Stihl 026

37 inlägg 23801 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 026

M_M  
#28076 Är 800:- ett bra pris för sågen nämnd i rubriken?
Nåt speciellt man ska ha i åtanke om man eventuellt ska kolla på den?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
Nolltax AB  
#28079 800 för en motorsåg.
Farsan min spänstar gärna, och ofta, till Rusta.
-Fan, billig maskin, tycker han å lyser av lycka....
Brummar ett par minuter å sen får han fara iväg å köpa nästa maskin....

Avatar Fallback
hejmer  
#28087 800 är ett riktigt bra pris för en sådan om den är i nåt så när skick, väldigt trevlig såg

Avatar Fallback
M_M  
#28090 Finns det nåt sätt att åldersbestämma sågen?

   TS
Avatar Fallback
hejmer  
#28093 Har för mig att där brukar sitta ett klistermärke där årsmodellen står på bromshandtaget

Avatar Fallback
M_M  
#28094 Känns som att ett klistermärke försvinner rätt fort... :?

   TS
Avatar Fallback
Nolltax AB  
#28095 kolla bästföredatum...?
Alltså, stoppa näven full med 800 spänn.
Vad förväntar ni er kunna byta den slanten emot.?
Polaren dök upp, stolt som en tupp. Hade köpt loss en motorsåg för 995 riksdaler.
-Nu jävlar ska vi såga ved...! Det tog inte ens tio minuter så blev både han å maskin tysta. Gasreglaget var av plast å gick sönder.....

Användarvisningsbild

Re: Stihl 026

maccall  
#28100
M_M skrev:Är 800:- ett bra pris för sågen nämnd i rubriken?
Nåt speciellt man ska ha i åtanke om man eventuellt ska kolla på den?


Om den fungerar är det bara att ta den, pröjsa och springa fort!

Det finns mig veterligt inga särskilda kända modellfel på den sågen. Ibland diskuteras det om inte 026/260 redan har sett sina bästa dagar när det gäller att ligga i framkant av den tekniska utvecklingen, för länge sedan tom, och det har den faktiskt. Den har gammal anti-vib, den har gammal luftfiltrering. Men den är också en av de allra mest beprövade, och i dagsläget tillverkade, proffssågarna som finns! Pålitlig som tåget. Och då pratar jag förstås inte om pendeltåget mellan Västerhaninge och Nynäshamn, utom om ett tåg som faktiskt är pålitligt...

En fungerande 026 för bara 800 är inget annat än ett fynd. Men naturligtvis ligger betoningen på fungerande, en ny kolv och cylinder går på en sisådär 2200-2300, säger han som just flyttat ner sin tidigare någotsånär fungerande 026 till raden för framtida projekt...

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#28105 Alltså, Stihl....
Hur väcktes tanken...? Den maskinen måste jag spänsta iväg å lägga en slant på!
Stor i USA... Visst. Stora i Sverige..... eeh, inte i min krok vad jag kan se....
Stihl..... I mina öron klingar det likt Rusta.... Vi borde inte ens diskutera dom maskinerna... Jag är väl ute å cyklar som vanligt, svårt att förlika mig dock... Stihl.....

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#28106 Och, nej. Jag har ingen Stil... men det visste ni redan......

Avatar Fallback
M_M  
#28114 Och mange, vart är han när man behöver honom...? :)

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28119 Jodå, jag är här o läser med spänning.

Priser sätts här efter prestanda, skick o kondition, inte märke.

Stihl har äver lag bra grejer med kvalité tänkande likt forna Husqvarna.
Att jämföra märke är inte lätt, snarast omöjligt om man ser på såg jämsöver. Mycket lättare o jämföra modeller.

För 800 vill jag nog den ska fungera o vara komplett.
För reservdels såg ger jag 300 om de är kompletta...

Åk dit o titta. Tycker du det skulle vara intressant så slå till, annars köp en korv o åk hem.

Avatar Fallback
M_M  
#28122
köp en korv o åk hem.

Ah! Klockrent, en korv lär det bli oavsett!

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#28123 8) Korv är ett underskattat nöje i dagens Sverige!

Användarvisningsbild
Sjögård  
#28128
Nolltax AB skrev:Alltså, Stihl....
Stor i USA... Visst. Stora i Sverige..... eeh, inte i min krok vad jag kan se....
Stihl..... I mina öron klingar det likt Rusta.... Vi borde inte ens diskutera dom maskinerna... Jag är väl ute å cyklar som vanligt, svårt att förlika mig dock... Stihl.....

Stora i USA... tja, Stihl har väl varit bland världens största tillverkare av motorsåg i över 30 år och står väl för tysk kvalité när den är som bäst :wink:
På den svenska marknaden är de väl även där väldigt stora, god tvåa efter Husqvarna (+Partner/Jonsered).
...eller är det jag som är ute och cyklar?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).