Skogsnyheter

Skogsjätte vägrar betala böter...

5 inlägg 3874 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsjätte vägrar betala böter...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Elmia
Avatar Fallback

Re: Skogsjätte vägrar betala böter...

ÅsaNisse  
#280158 Är detta så konstigt?
De stora bolagen gör väl aldrig fel?

Avatar Fallback

Re: Skogsjätte vägrar betala böter...

protwia  
#280161 Ibland förstår jag verkligen inte varför bolagen spjärnar emot så vansinnigt.
.. men sen är de väll dom stora som bråkar mest också.

Användarvisningsbild

Re: Skogsjätte vägrar betala böter...

rokon  
#280164 Om det hade varit en liten skogsägare som hade råkat göra samma fel då hade ni nog hurrat för att han stod upp mot det felaktiga böterna.
För att man skall dömas så skall man ha haft ett brottsligt uppsåt, det är inte bevisat i det här fallet.
Lagstiftningen skall ej göra skillnad på vem det är när det gäller tillämpning.
Som bolagen döms kommer enskilda att dömas, kostsammare för enskilda skogsägare att dra principiella ärenden för prövning, därför är det bra för enskilda skogsägare samt för rättstillämpningen att detta prövas av bolaget. (och prövningen kommer till stånd genom att de i det här fallet vägrar att betala)

Användarvisningsbild

Re: Skogsjätte vägrar betala böter...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#280210 Själv tycker jag det är bra att Billerud-Korsnäs står upp mot myndigheternas dumheter. Det borde fler skogsägare göra, vare sig de är multinationellt storföretag eller liten trottoarskogsbonde.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).