tis 13 maj 2014, 19:52#280083
Att ha 2 tankar är nog att be om ett nytt problem, risken är överhängande att de svämmar över nånstans för luftning i tanken behöver du ha på något vis tex tanklock med luftning.
Funderar du på att ha en ny pump på kraftuttaget så slipper du blanda ihop traktorns hydralik med vagnens, du kan få bättre tryck och ett högre flöde utan riskera att du alstrar värme i för små grejer på traktorn.
Din skiss på systemet annars är helt ok o rätt tänkt, beroende på pump lite så borde du ha större tank än 10 lit, kanske samma volym som du har flöde på pumpen.
Lite svårt att säga bensäkert att de är en överströmningsventil eller en chockventil på ett enslidspaket men är de flera slid sitter en överströmmare i inloppsgaveln som ställer maxtryck som kan bli i systemet och sen kan de sitta chockventiler i varje eller några av sliden som gör att om du tex kör med bommen utsvängd och den tar i ett träd öppnar de och släpper trycket istället för att kröka bommen eller knäcka vridhuset.
Ibland är dom ställbara, både chocker o överströmmare ibland inte, brukar nånstans på dom finnas siffror på hur många bar dom är på! utvändigt eller inne
Serienippeln brukar skärma av trycket genom ventilblocket och sen den använda oljan från sliden el överströmmaren kommer då ut i tankporten i stället och olika tillverkare har löst detta på olika vis.
Nä precis de sista paketet har inte haft nått problem pga inkopplingen innan
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd