Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 264891 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26442 HALLÅÅÅÅ!! Skogshuggarn!! är din karelare en tik eller en hane?? :roll: :D

Elmia
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#26451
Huggarn skrev:HALLÅÅÅÅ!! Skogshuggarn!! är din karelare en tik eller en hane?? :roll: :D


Ser att jag har missat den här,,, :oops:

Har bara haft tikar av båda raserna. (tycker att de passar bättre som kombinerad jakt- familjehund).
Just för tillfället så är jag faktiskt helt utan hund, men jag klurar på en ny Finnspets.

Har du någon jycke?, Huggarn

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26465 Nej jag har ingen hund..men är bra sugen,och har så varit i många år,men det har aldrig varit nåt bra tillfälle för det har jag tyckt! man är så jäkla hundkär så hälften vore nog, och varenda hund jag träffat verka gilla mig skarp också!! :D dom känner nog sånt på sig!! Vi hade en karelar tik när jag var liten som var helt suverän på alla sätt,så ända sedan dess så har jag sagt att en dag ska jag ha en hund,och helst en karelare! :D men jag har nog inte det rätta jakt intresset egentligen,men jag har tänkt att om jag skaffar en så är det nog få hundar som får vara i skogen så mycket som min,även om det inte blir så mycket jakt!! :D och vem vet...kanske jakintresset tilltar om man skaffar en jycke!!?? :roll:

Av nån anledning verkar jag ha en förkärlek till blandisar! min kollega har tre st..dotter,mor & mormor! vet inte exakt vad det är för korsning,men det är gråhund och en kolsvart spets bla! hans yngsta ska paras om ca 1 år, och jag är lite sugen på att ta en valp från den parningen! och hon hade för min del gärna fått blivit påsatt av en karelar hane!! :lol: annars så kanske du har kontakter i karelar branschen?

Användarvisningsbild
Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26479
mmart skrev:En bild på våran Norrbottenspets Sigge!

Bild

Nu blev jag avunds. Har önskat mig en NOBS i åratal men sambon har en helt annan åsikt, gissa vem som får ge sig. :cry: Men en vacker höst..... då står vi där :D

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#26486 Jakt eller inte,,, bara det inte blir någon "burjycke" som står på kojtaket och ylar 11 månader av 12,
Du Huggarn, som däremot är mycket ute i skogen skulle säkert ha ömsesidig glädje av en Karelare.

Du kan ju börja med att spana in:

http://www.karelare.se/

Annars,,,skicka ett PM.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26549 har en landseer :) ... typ svartvit newfoundland (för de som inte vet)
en sällskapshund .. ungefär som "båtsman" i saltkråkan :wink:
måste se om jag hittar en vettig bild :? 11 år blir denna tik

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#26572 Har en 6 år ung lite för tjock Springer spaniel.

Sådan herre sådan hund...

Avatar Fallback
HotRodFranki  
#26747 Kommer kallad men ej strax, född till slav är ingen tax...
Stämmer så jävla bra...

Avatar Fallback
Rolf  
#27259 En snäll hund på 10år så han har blivit grå run nosen (bullmastif)

Bild

Avatar Fallback

Hundar

T-Jack  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#27261 4st Jämtar till Älgjakt
2Han
2tik
Försökte skicka bild men funkade inte??
Var på 400kB ???

Avatar Fallback

Re: Hundar

Lantisen  
#27316
T-Jack skrev:4st Jämtar till Älgjakt
2Han
2tik
Försökte skicka bild men funkade inte??
Var på 400kB ???

Använd www.postimage.org eller www.imageshack.us för att ladda upp bilder :)

Avatar Fallback
dieseltomten  
#27338 Två tikar av modell Siberian Husky.
Dem är mest till sällskap, sambon använder dem till att dra spark med plastmedar på vintern. Trehjulig cykel på sommarn
Själv tycker de att jag är för tung för att va kul att dra, då går de bara å nosar och jag får dra sparkjäkeln själv :lol:

Användarvisningsbild
totte  
#27840 Åh, hittade just den här hundtråden :D , jag är galen i hundar. I stället för att jag laddar upp en massa bilder här, kolla:

http://web.telia.com/~u81305629/index.htm

(en katt också)

Här finns hundarna bara som sällskap och för att dra mig när jag åker skidor, själv har jag av olika anledningar aldrig jagat, Bouvier är för den delen helt odugliga till jakt, tappar varje spår efter 3 m. Jag tror inte dom är intresserade helt enkelt.

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#27862 Har en blandras, schäfer, rottweiler, grand danois, varg. Lugnare hund har jag aldrig haft.....

Användarvisningsbild
Ezzelino  
#27990 En liten bild på min Cane Corso Hans namn är davide.
Bild
[/img]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar