Före och efter jobbet

Antivirus skyddar ej längre?

6 inlägg 5071 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Antivirus skyddar ej längre?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Antivirus skyddar ej längre?

rokon  
#279335 Det har varit min tanke sedan flera år, såg att Antivirusprogrammen ofta ej fixade angrepp. Men med säkerhetsuppdateringar som Windows laddade ned så brukade det lösa sig, då gjorde jag som så att jag skippade köpta virusprogram och laddade ned Microsoft Security Essentials som är gratis att ladda ned från http://windows.microsoft.com/sv-se/wind ... s-download för Windows 7
OBS Windows XP funkar inte längre ur säkerhetssynpunkt då det programmets supporttid har gått ut.

Windows 8 skall man ej ladda ned ovanstående till då motsvarigheten redan är inbyggt

Då Microsoft sitter med programnyckeln till Windows så tror jag det är lika bra att de får greja det hela. (lekmannabedömning)

Användarvisningsbild

Re: Antivirus skyddar ej längre?

anersimyra  
#279378 Enklast är att skaffa MAC, jag har nu tre helt problemfria år med " macken "... :smile:

Användarvisningsbild

Re: Antivirus skyddar ej längre?

Anders Hansson  
#279383 Svårt att skaffa mac till skotaren dock!

Användarvisningsbild

Re: Antivirus skyddar ej längre?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#279419 Inte mycket mätgrunkor som funkar med Mac.
/Niklas

   TS
Användarvisningsbild

Re: Antivirus skyddar ej längre?

Skogstomte  
#279424 Microsoft har varit duktiga på att sälja in sin mjukvara så de blivit rådande. Inte har de sålt på kvalitet/stbilitet direkt... Apple har lagt sig högre pris och prestandamässigt och därmed haft en smalare kundgrupp. Det finns konvertrar och man kan tom installera windows på Mac, men då missar man ju hela poängen med Mac.

Samma problem på jobbet, i stort sett allting går bara köra på Windows (diverse program för att parametrera och programmera olika grunkor) så vi sitter och svär på våra slöa och laggande PC fulla med antivirus och andra former av glädjedödare.

(Skrivet på en Mac som är lika snabb 2 år efter inköpsdatum)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).