Öppna kategorin

Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

45 inlägg 24683 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

totte  
#237440 :lol: Sitter som gjuten i sammahanget! Bravo Zixten!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

protwia  
#237450 Vortexvirvlar är onekligen fascinerande...

Avatar Fallback

Re: NomagS låsta tråd om chemtrails...

Tosca  
#237462
Raven skrev:Tosca; Jag har mest sett info och videos på engelska men har hittat detta till svenska datoröversatta klippet.

"Flygplan som inte syns på vanliga radarn, endast av flygledningen med hjälp av en militär transponder."

Skulle det röra sig om stealthplan? De syns inte på alla typer av radar, men syns gör de.
Transponder låter märkligt, skulle alla trafikledartorn ha en mottagare som kan plotta positionen på radarbilden?
"Radiotrafik som använder jonosfären att reflekteras i."

Någon som hört talas om AM-bandet?


Jag bad om publicerade resultat av forskning, innan du presenterar något sådant får du nog tyvärr anse dig placerad bland konspirationsteoretikerna.
En artikel i exempelvis tidskriften Science duger utmärkt.

Användarvisningsbild

Re: NomagS låsta tråd om chemtrails...

anersimyra  
#237492
Tosca skrev:
Raven skrev:Tosca; Jag har mest sett info och videos på engelska men har hittat detta till svenska datoröversatta klippet.

"Flygplan som inte syns på vanliga radarn, endast av flygledningen med hjälp av en militär transponder."

Skulle det röra sig om stealthplan? De syns inte på alla typer av radar, men syns gör de.
Transponder låter märkligt, skulle alla trafikledartorn ha en mottagare som kan plotta positionen på radarbilden?
"Radiotrafik som använder jonosfären att reflekteras i."

Någon som hört talas om AM-bandet?


Jag bad om publicerade resultat av forskning, innan du presenterar något sådant får du nog tyvärr anse dig placerad bland konspirationsteoretikerna.
En artikel i exempelvis tidskriften Science duger utmärkt.
"Bevis" på s.k chemtrails och dess påstådda effekter har granskats. Mätningar av kemikalier var: Fel utförda, vissa "alarmerande höga" resultat låg under redan fastställda gränsvärden. Ovetenskaplig metodik, fel eller amatörmässig mätutrustning, normala resultat rapporterades som anmärkningsvärt. Greenpeace syn på dessa "chemtrails" talar annars sitt tydliga språk... :surp:

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Huggar Herman  
#279257 SUCK! :cry:
Blir så trött på att vuxna intelligenta människor går på den här typen av konspirationer.
Här är en bra sida som en gång för alla borde ta död på dessa diskussioner.
http://contrailscience.com/

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

totte  
#279277 Bra sida, men tar död på diskussionerna gör den knappast. De som bestämt sig för att tro på chemtrails är inte mottagliga för rationella argument, bortser från alla fakta som motsäger deras tro. Det är som att försöka argumentera rationellt med en extrem religös sekt, inget förnuft biter överhuvudtaget.

Men det är bra ändå, fakta och argument kan hindra en och annan ännu inte frälst för att falla för lärosatserna.

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Huggar Herman  
#279357 Ja, tyvärr så har du nog rätt i det, Totte. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Anders Hansson  
#279382 Kallades inte detta för "global fördunkling" för typ 10 år sen. Har för mig att det gjordes mätningar i New York efter 9/11 dådet. En av få dagar det inte flög några flygplan över staden. Har för mig att andelen solljus var markant högre dessa dagar än när flygtrafiken var igång. Detta beror troligtvis på vanliga linjer efter planen, men resultatet var ändå tydligt.

Jag vill dock vara tydlig med att jag inte tror på att någon använder detta till att kontrollera vädret eller i något militärt syfte. Är inte mycket av en konspirationsteoretiker. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

totte  
#279423 Jo det är väl känt att kondesstrimmorna ofta sprider ut sig och bildar tunna slöjmoln på hög höjd. Det är ytterligare en sak som konspirationsfolket tar som "bevis". När det inte sprider ut sig utan ligger kvar i timmar så är det också "bevis".

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Anders Hansson  
#279475 Japp detta är även ett bevis på att världssamfundet sprider sjukdomar som ska utplåna mänskligheten! :lol:

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

stektlök  
#279512 När Obama var i stockholm utfördes det mätningar som visade att luften blev markant bättre i staden bara folk åkte lite mindre bil. Bygg ut cykelvägarna i stockholm! Massor av mini chemtrails efter bilarna också, men det blir nog lite xtra efter mig med när jag käkat kålpudding tex :)
kanske lite offtopic...

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#403800 77 forskare avvisar konspirationsteorier om chemtrails http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/77-f ... spiration/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

totte  
#403930 Bra förstås, men kommer inte att betyda ett dugg för de som redan tror på det. Forskarna och deras rapport är ju givetvis en del av konspirationen. Konspirationstorier är tyvärr inte motbevisbara, varje faktum som motsäger teorin kan alltid förklaras som en del i konspirationen om det inte finns något annat sätt att misskreditera det.

Som jag sagt innan i tråden, det kan dock kanske bidra till att en och annan som ännu inte är frälst inte heller blir det.

Avatar Fallback

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

wizz  
#403935 Polaren som bott i Tjeckien sedan 20 år berättade att hans fru som guidar turister i bl. a Prag att det första kineser gör när dom kommer från flyget är att dom stirrar på himlen och fotografera den. Tydligen är den sällan blå ovanför kinesiska storstäder, eller ska den vara gulbrungrå och konspiratörerna målat den blå typ?!

Användarvisningsbild

Re: Ang. NomagS låsta tråd om chemtrails...

Skogstomte  
#403988 Samma sak i/över Manila (Filippinernas huvudstad) som jag besökt flera gånger. Himlen blir aldrig riktigt klar. Inga chemtrails, det räcker med skiten från en eskalerande fordonstrafik och en väldigt gammal och dåligt underhållen fordonsflotta, en internationell flygplats och flera industrier mitt i stan. :surp:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).