Uppdatering:
Efter lite enkel felsökning med markgrannen, kunde vi konstatera att kopplingstrumman inte sitter fast med kransen som drivhjulet sitter på. På samma sätt funkar inte längre kastskyddet.
Jag kollade på HVA:s hemsida och fann att nållagret skulle smörjas varje vecka och att drivhjulet ska bytas varje gång man byter ut en kedja. Hur många sköter detta?
Såg att på min såg så har man lossat på koppling , då det var lite (eller ganska mycket) slitet på kopplingens "lossningsklackar".
Sedan fann jag en annan lurig sak. Det sitter en lös kabel under luftfiltret.. Verkar som om det finns en kontakt under förgasaren som den antagligen ska sitta i. Men jag vet inte vad den har för fuktion?
(hmm bilden hamnar upp-o-ned mot hur den visas på datorn) Kabeln som jag pratar om är den som ligger mot gasstagspinnen och djupt där nere ser det ut som om det är en tom kontakthylsa.
Nu efter vintern har den börjat läcka kedjeolja mellan främre kåporna. Lösning är endast att klyva sågen och byta den packningen?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto