Traktorn i skogen

Lastare på Zetor

7 inlägg 7213 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lastare på Zetor

tracktoralex  
#277575 Jag har en 4718 och en 6718 är det lönt att försöka skaffa sig lastare till dem ? Ni som har dem zetorna med lastare hur är dem att köra med lastre?
Vad kan man göra för få bättre hydralflöde?



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Lastare på Zetor

Skogshuggarninorr35  
#277580 om du har 540 och 1000 varvs kraftuttag så får du bättre flöde om du slår om till 1000 varv

Avatar Fallback

Re: Lastare på Zetor

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#277597 Jag har en Ålö 4000HD till min traktor (6718) med orginalpump och endast 540 varv kraftuttag. Jag vet inte om det påverkar hastigheten på pumpen om man har 1000 varvs kraftuttag. Pumpen sitter mitt under traktorn under ett runt lock. Nu kör jag endast snöskottning på gården och visst kunde den vara snabbare men det är ingen man lider av.

http://www.motocheck.fi/ säljer delar till Zetor och dom har en högflödespump som jag tror gav 30 liter. Med den så borde det gå snabbare än med original. Man måste göra om pumplocket lite för att få det att fungera.


Länk till sida för oljeuttag
https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=107&t=13984

Avatar Fallback

Re: Lastare på Zetor

sveakatten  
#277649 Jag har en 6748, och kör alltid med 1000varv, med 540 går lastaren väldigt sakta.
Inga problem med att ha lastare på min, vet inte på 2hjuls driven men borde inte vara något större problem, möjligen behöver du vikt bak på vintern.

Avatar Fallback

Re: Lastare på Zetor

tracktoralex  
#277654 Okaj, ska testa att slå över till 1000 varv och testa med griplastaren som den mest får dra.
Måste man byta tappen på kraftutaget för att kunna köra 1000 varv?

   TS
Avatar Fallback

Re: Lastare på Zetor

sveakatten  
#277662 Ja, så är det på min, man vrider spaken åt andra hållet med 1000varvs axeln.
Sitter med en in sex, brukar inte vara några problem.

Avatar Fallback

Re: Lastare på Zetor

tracktoralex  
#277696 Ska testa det när taktorn är hemma :P Farsan har kört fast igen

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).