Skogsvagn (Huggarvagnar)

Placering av radiostyrt ventilpaket

9 inlägg 8750 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Placering av radiostyrt ventilpaket

stenberg77  
#272002 Jag håller på och renoverar en patuvagn och just nu har jag kört fast lite. Jag vill ha elstyrt för att få en smidigt inkoppling till valmet 6300. Det slutade med att jag kom över en radiostyrning med ventilpaket.

Problemet är vart jag ska sätta paketet. Det är ganska stort. 30×40cm. Jag vill ha det på själv krandelen ifall man kommer på att man vill köra den på trepunkten. Annat att beakta:

Kanske även utrustas med mekaniska spakar som nödkörning, dvs bra placering i förhållande till vart man kan stå

skyddat från ris o kvist

inte ta i traktorn när kranen sitter på trepunkten.

Skyddat även när den inte sitter på vagn med galler.

Är det någon som gjort liknande eller har bild på någon bra lösning skulle det vara intressant o se.



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272007 Kan det inte vara där det ligger nu om bygger en skyddslåda.
Är renhorns paketet till salu?

Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

stenberg77  
#272014 Där sitter leden för ramstyrningen och då hamnar den ju på vagnen och inte på kran.

tror renhornen blir kvar om jag ska sälja vagnen. Om jag känner mig själv rätt blir det nyare grejor efter ett tag. :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#272015 ok!
Höjer du upp paketet 5-10 cm och svetsar dit ett järn mellan stödbenen så du kan fästa paketet då sitter det på kranen.

Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

stenberg77  
#272030 Ja det kan vara en bra ide. Det enda problem jag kan tänka mig är att det kan komma i vägen när man vill ha en vagn på när man har den på trepunkten. Men det kanske inte är ett problem.

   TS
Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

Valfridsson  
#272057 Det skulle inte funka att sätta det på framsidan av ett stödben ovanföre lyftarmsfästet?

Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

Jim_90  
#272175 där kanske..

Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

stenberg77  
#272216 Det där är ju väldigt intressant. sparar säkert 8*4 meter slang...

   TS
Avatar Fallback

Re: Placering av radiostyrt ventilpaket

stenberg77  
#277212 Så här blev det! Lite av en budgetlösning där jag inte bytt alla slangar till rätt längd. Kran blev som en dröm och köra. Fantastiska smygegenskaper.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).