Motorsåg och handhållet

Honda GX35, röjsåg, grästrimmare

6 inlägg 4612 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Honda GX35, röjsåg, grästrimmare

JensSkoog  
#276832 Finns det någon här som har skruvat på den här på forum? Kan man stella förgasaren och hur?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Honda GX35, röjsåg, grästrimmare

viktor meck  
#279288 Ja. Om du kollar på gasspjället där gasvajern sitter fast. I mitten finns det ett litet hål (kan sitta en plastplugg för). I hålet finns det en pytteskruv. Den justerar du förgassren med. Genom att skruva på den så höjer du throttelnålen.

Användarvisningsbild

Re: Honda GX35, röjsåg, grästrimmare

JensSkoog  
#279296
viktor meck skrev:Ja. Om du kollar på gasspjället där gasvajern sitter fast. I mitten finns det ett litet hål (kan sitta en plastplugg för). I hålet finns det en pytteskruv. Den justerar du förgassren med. Genom att skruva på den så höjer du throttelnålen.

Tackar! :grin: Då ska jag prova det när han kommer tilbaka med trimmaren. Guld å vara på Skogsforum! Vad du kan Victor meck! Skulle aldrig tänkt att det fanns någon skruva där. :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Honda GX35, röjsåg, grästrimmare

viktor meck  
#279298 Så lite så! Är ju lärling på Agria trädgårdsmaskiner så skruvar ju dagligen med hondamaskiner :) bara att fråga om du vill veta något mer.

Avatar Fallback

Re: Honda GX35, röjsåg, grästrimmare

PibesiLL  
#279403 Gå till honda engines sida och klicka på fliken Service, där kan du ladda hem manualer, service filmer, sprängskisser, Verkstads-Posters mm mm

http://www.honda-engines-eu.com/

Användarvisningsbild

Re: Honda GX35, röjsåg, grästrimmare

JensSkoog  
#279439 På Skogsforum får man ju hjälp med det mesta! Tackar. :grin: Ser det är ditt första inlägg, PibesiLL. Välkommen til bästa forum på netet!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).